miercuri, 2 mai 2007

"Despre responsabilitate" sau ce poate naste minte mea miercuri dimineata

De multe ori in viata suntem pusi fata-n fata cu acest cuvant(responsabilitate),acest factor care de multe ori este greu de asumat.Nu este usor sa fii responsabil,mai ales atunci cand o persoana nu stie ce inseamna responsabilitatea.Nu este un termen pe care sa-l inveti si intelegi uitandu-te in DEX.Este un lucru pe care insasi viata ti-l preda si te face cu timpul sa-l intelegi.
Responsabilitate-constiinta datoriei,raspundere,ne spune asadar DEX-ul.O definitie sumara si seaca.Exista pe aceasta lume doua categorii de cuvinte:cele banale,pe care poti sa le explici cu usurinta si cele despre care poti scrie carti intregi.Culmea ca in ultima categorie se inscriu termenii abstracti.Privind astfel,este imposibil sa dai o definite ;putem la fel de bine sa incercam definirea destinului, a demnitatii si de ce nu,a vietii.Dar nu vom avea un raspuns concret,finit.
In viziunea mea personala,responsabilitatea se coreleaza cu mult mai bine cunoscutul -curaj-.Din pacate,curajul este la fel de abstract si lipsit de limite.Curajul inseamna atitudine,nebunie poate ;inseamna sa faci pasul inainte indiferent de costuri ;sa risti netinand cont daca merita.Pe aici intra si responsabilitatea-ea inseamna atitudine,pas inainte si risc,doar ca spre deosebire de curaj,toate cele de mai sus trebuie sa fie planuite,gandite.Daca eviti sa faci asta,dintr-un responsabil(si chiar prudent) te transformi intr-un curajos.
Nu oricine poate fi responsabil.Poate ca nici macar nu este posibil omenesc sa fii asa.Poate ca este o calitate divina pe care omul in lacomia sa incearca sa o adopte.E cu neputinta.Daca omul ar fi fost responsabil nu am fi avut sute de razboaie si distrugeri de civilizatii si popoare.Nu am fi privit acum la planeta noastra ce se stinge incetul cu incetul.Responsabilitatea este pentru zei!
Tot incercam noi sa sfidam divinitatea,sa fim mai presus de toate celelalte.Transformam acest cuvant intr-o arma pe care nu stim sa o folosim.
Sunt eu responsabil?Prefer sa nu ma consider asa.Prefer sa fiu doar om.


Ce credeti despre asta?Mentionez ca inital a fost tema mea la Lb.Romana pentru azi,dar am transformat-o in ceva adevarat.Sunt convins ca profesoara mea nu asta vroia sa auda.Ea vroia un discurs dulceag despre cum trebuie sa ne facem temele,sa invatam,sa facem totul ca o adunatura de tocilari.Eu nu...eu nu sunt asa.Nu mai sunt!

Niciun comentariu: