vineri, 20 aprilie 2012

Plăceri vinovate

Dacă aţi aruncat câte-o privire de-a lungul timpului pe blogul ăsta atunci nu vă este străin faptul că eu am o mare, mare ură pentru ProTv. Consider că ProTv-ul este şi reprezintă tot ce avem mai rău şi defectuos în televiziunile din România. ProTv-ul a inventat cocalarismul pe sticlă. E drept că în dorinţa de a fi şi ei cool, posturi precum Antena, Prima sau Kanal D au preluat ştacheta şi au ridicat prostia la un rang superior.

Dar oricât de plin de ură ai fi, nu poţi să nu recunoşti un singur lucru - ProTv-ul se pricepe de minune să gestioneze un format de divertisment cumpărat de afară. Puţine emisiuni din România originale evită să fie penibile. În aceeaşi măsură, nu e lucru uşor să te ocupi de un format gata preparat de peste hotare. Uitaţi-vă la X-Factor care a fost pe Antena1. A fost un fiasco total. Prezentatorii erau nişte idioţi lipsiţi de charismă, juriul era format din doi cretinei cocalari şi o duduie care nu a scos în viaţa ei un hit, editarea era mizerabilă şi nimeni n-a dat doi bani pe câştigător. Au reuşit însă incredibila performanţă de a fi depăşiţi la rating de un film cu Steven Segal.

În acelaşi timp, ProTv-ul a câştigat bani să salveze întreaga Africă după emisiuni precum Dansez, Vocea, Au Talent ş.a.m.d. Pentru că au făcut-o profesionist, cu umor îmbinat armonios cu dramă şi cu prezentatori şi juraţi care reuşesc să-ţi stârnească un minim de interes.
Mi-a plăcut foarte mult Românii au Talent anul trecut pentru că a făcut tot ce-aş fi sperat. Singura dezamăgire a fost dată de câştigător, dar să zicem că am trecut peste asta. Da, emisiunea are defectele ei...Smiley şi Bartoş vorbesc uneori îngrozitor de mult, Mihai Petre este uneori prea îngăduitor, Andra este generică şi plină de clişee când deschide gura iar Andi prea filozofic câteodată. Dar sunt simpatici cu toţii. Şi asta face diferenţa.
Şi îmi place emisiunea chiar şi-acum deşi îmi vine să-mi dau palme când văd cine merge mai departe. Asta şi m-am săturat de dansatori...nu ! mai ! pot ! cu dansul ! Şi nu mă pricep foarte tare dar am impresia că toţi sunt excesiv de lăudaţi şi nici nu fac cine-ştie-ce. Iar fundalul sonor ce se foloseşte în general...să zicem că dubstep-ul este prea dubios pentru gusturile mele.
Dar da, mă uit în fiecare vineri. Pentru că e mişto.

O plăcere vinovată mai nouă este reprezentată de MasterChef deşi dacă m-ai fi întrebat acum două luni despre subiectul ăsta, ţi-aş fi zis că eşti nebun...nu mă uit eu la aşa ceva. Şi totuşi o fac, în principal din cauza juriului. Să fim serioşi, unul din avantajele concursurilor astea este că ai întotdeauna în juriu un tip rău, cinic, sarcastic, sever - care face harcea-parcea cu concurenţii. Avatarul acestui tipar este indiscutabil Mihai Pe Simon Cowell. Parte bună la MasterChef? Toţi trei sunt nişte nemernici cu concurenţii şi asta face emisiunea să fie distractivă. Pentru că nu există mama răniţilor (da, Andra, mă uit la tine) şi de multe ori confruntările sunt chiar brutale. Şi fun! Foarte, foarte fun!
Mai avem un bonus pentru concurenţi, unii dintre ei extrem de ciudaţi şi dubioşi. Exact ca în viaţa reală. Superb! Nu vreau să văd perfecţiune la tv, nu vreau complimente gratuite. Nu, vreau să văd oameni care sunt oameni şi care comit greşeli şi un juriu nemilos care să-ţi menţină interesul.

Sunt ProTv nişte manelari notorii care merită împuşcaţi (mai ales la ştirile din...fotbal)? Da. Fac ei emisiuni de divertisment bune? Da. Paradox.

Un comentariu:

iuliana spunea...

Jur ca proteveul e un intreg paradox. adica, uita-te la stirile de la 5 sau happy hour. Creepy si lame. Dar show-urile, pfoaaai, incredibile. Cat despre MasterChef, mi-a captat atentia de la prima editie. Da,ProTV e un paradox! :)