duminică, 5 iulie 2009

Dark Sector



In lipsa de altceva am inceput sa caut jocuri care sa mi se para interesante. Si am dat peste asta. Mi-a luat ceva pana cand mi-am facut curaj sa-l incep temeinic dar pot sa spun ca a meritat cat de cat. Nu a fost foarte memorabil la absolut niciun capitol, dar si-a facut treaba. Mi-a mancat cateva ore din vacanta asta plictisitoare.

Povestea prezentata e mai mult decat banala si fumata si nici transpunerea ei nu ofera ceva unic. Un spion american este trimis sa salveze/elimine (nici el nu stie sigur) anumite persoane dintr-o zona sovietica (se putea in alta parte?) contaminata cu un virus destul de infricosator. Evident ca individul (Hayden pe numele lui) nu reuseste din prima. Este infectat chiar el de virus dar incearca sa salveze restul lumii de aceeasi soarta. Curand afla ca virusul nu e chiar atat de daunator asupra lui. Bratul care i-a fost infectat i s-a transformat intr-un accesoriu mortal de lupta - mai pe scurt, un fel de disc pe care-l arunca si macelareste adversarii. Discul se va intoarce tot timpul la Hayden, fiind intr-un fel atasat. Eh, si asta e cam cea mai interesanta parte a jocului, faptul ca pe langa niste arme banale avem si chestia asta cu care sa ne facem pe cap prin toate cele 10 capitole ale jocului.

Dupa o vreme, Hayden va mai dobandi cateva abilitati interesante, dar din nou, nimic spectaculos. Adversarii vor fi de vreo 4 feluri. Intai vom avea soldatii sovietici - fiinte umane, care trag cu arme si cam atat. Evident, ei sunt cei mai facili in ceea ce priveste lupta. Apoi cu timpul vor aparea niste zombie - teribil de enervanti care vor lupta doar corp la corp (inexplicabil, un glont bine plasat in dovleac nu-i afecteaza prea tare, ba-i face sa se repeada la tine mai repede). Apoi apar niste creaturi care vor avea aceeasi rezistenta cu cea a mortilor vii dar vor ataca in stilul rusilor. Deci o combinatie a primelor doua tipuri de adversari. Si vor mai fi si bosii, destul de interesanti fiecare. Evident ca niciunul nu nu va putea fi invins in moduri conventionale (duh, unul este cat un dinozaur de mare, altul e invizibil, inca unul care e o varianta upgradata a lui Hayden si desigur bossul final care o da in aiureli la greu) astfel ca trebuie facuta o oarecare tactica.

Cam asta e povestea. Gameplay-ul mi-a devenit extrem de familiar inca din primele minute de joc...pentru ca e o copie atenta a gameplay-ului din Gears of War. S-au straduit cei de la Digital Extremes (n-am auzit de ei in viata mea, dar cica au facut jocul) sa imite cat mai mult acea capodopera numita GoW. Le-a iesit, dar nu indeajuns incat sa faca din Dark Sector un joc cu adevarat bun. Sigur, exista acelasi principiu de a te proteja de adversari folosind mediul inconjurator, doar ca nu functioneaza la fel de bine ca in Gears. Hayden se va incapatana uneori sa se rostogoleasca in gol spre perete decat sa se adaposteasca. Vor fi probleme si cand vrei sa te dezlipesti de perete. Lupta corp la corp si-ar dori sa fie la fel de buna ca in Gears. Doar ca nici macar nu se apropie...e poate cel mai slab punct al jocului, si avand in vedere ca zombie aia enervanti vor tot aparea pe parcursul jocului...trageti singuri concluzia. Totusi, nu se bate pasul pe loc si ajunge sa fie fun de jucat.

Grafica e foarte frumoasa. Bine realizata, creeaza atmosfera impreuna cu un sunet bine-gandit (din nou, nimic exceptional, dar functioneaza!) si se comporta foarte bine pe un sistem care deja nu mai e high-end de mult. Optimizarea este chiar laudabila, pentru ca n-am avut deloc probleme de incarcare sau de avansare in joc, semn ca la capitolul asta, producatorii si-au facut treaba onorabil. Totul a mers fluent de la un capat la altul. Deci numai de bine la capitolul asta.

Nu stiu daca apare vreo motivatie in plus pe parcursul jocului. Eu stiu ca in ziua cand i-am dat de capat, ajunsese sa ma plictiseasca. E destul de liniar ce-i drept, dar asta si din cauza povestii rasuflate. Tehnic vorbind, Dark Sector e o realizare frumusica. A copiat cuminte un gameplay faimos si l-a implementat binisor (cu mici scapari), are o grafica draguta, o optimizare impecabila si ofera o experienta noua prin chestia aia care se arunca (o sa ajung sa-i zic boomerang intr-un final).
Si desi nimic nu-l face iesit din comun, asa cum am mentionat mai sus, merita incercat de dragul de a fi. Nu e un joc rau, dar nici nu veti vedea cine stie ce chestii spectaculoase la el.
Nu va veti atasa de personaje si nici de actiune in general. Dar luati-l ca pe un altfel de Gears of War, unul mai nefinisat, dar care merge bine.

Nota : 8/10

2 comentarii:

Mihai spunea...

Din ce ai povestit, seamana foarte mult cu Protoype, joc facut de Activison. L-am terminat acum 2 saptamani. Nu e mare branza, insa m-a facut sa pierd ore intregi chinuindu-ma la unele misiuni. O sa incerc si eu Dark Sector si voi reveni cu o parere :D.

Stephen G. spunea...

Si din cate stiu eu de pe Gamespot, Prototype seamana un pic cu Ultimate Spiderman :D. Dark Sector e mai mult 3rd person shooter decat action-adventure cum vad eu Prototype.