marți, 7 iulie 2009

Wimbledon 2009

Sa fiu eu foarte pretentios? Posibil. Pur si simplu nu m-am putut uita la Wimbledonul de anul asta, cu exceptia finalei. De ce ? Pentru ca ma plictisea sau...in principiu, cred ca absenta lui Rafael Nadal m-a lasat rece pentru restul turneului. Stau si ma gandesc ca mie a inceput sa-mi placa tenisul pe cand vazusem prima finala la Roland Garros dintre Rafa si Federer. Cred ca la mine totul are legatura cu spaniolul.

Nu neg ca tenisul este spectaculos si exista meciuri memorabile si fara Nadal, dar de data asta nu prea au fost.
Dupa o infrangere destul de surprinzatoare la Paris, Nadal nici macar nu a mai participat la turneul londonez. Cauza? Se pare ca o accidentare serioasa. S-au vehiculat zvonuri cum ca s-ar si retrage. Si restul e istorie...

Mi s-a spus ca e necugetat sa gandesti asa, dar eu si la Roland Garros am spus la fel...daca Nadal a iesit din competitie, considerati ca turneul ala va fi castigat de Federer. Rareori se intampla altfel. De fapt s-a intamplat doar o data in ultimii ani...Australian Open in 2007...au fost Djokovic si Tsonga in finala, si pe-atunci Rafa nu era foarte pregatit pe hard si Federer revenea dupa o boala.
In momentul in care am auzit ca Nadal nu participa mi-am spus : astept sa vad cu cine joaca Federer in finala. Nu ca ar conta. Oricum va castiga. Se pare ca am avut dreptate.



Destul de surprinzator ca in finala a ajuns americanul Andy Roddick. Ca stil, eu stiam ca tipul asta are serviciu si atat. In momentul in care reuseai sa rezisti serviciului lui, meciul era ca si castigat. Eh, intre timp omul a mai invatat cate ceva, si asta l-a adus din nou la un nivel inalt. Chiar am fost surprins sa vad ca se misca foarte bine pe teren. A muncit mult in turneul asta, dar chiar si asa - pur si simplu nu este destul de bun incat sa-l bata pe Federer intr-o finala de Grand-Slam. Poate un masters, poate o semifinala, un sfert...poate. Dar in finale se stie...nu te cheama Nadal, nu-l bati pe Federer. E stupid ceea ce sustin? Eh, verificati statisticile. Ele nu mint. Pana una alta, vesnicele sperante de teapa lui Djokovic si Murray continua sa esueze prin semifinale sau chiar mai devreme.



Elvetianul si-a adjudecat cea de-a 6-a reusita la Wimbledon, nu pentru ca ar fi jucat neaparat mai bine decat Roddick. Dupa 5 seturi (ultimul terminat 16-14 - a durat 95 de minute) nu se poate spune ca unul a fost mai bun si altul nu. Dar per total Federer este un jucator mai bun. Nu neaparat cu ce a aratat in finala, ci din punct de vedere al palmaresului si reputatiei. Foarte posibil ca el sa fie cel mai bun tenismen din istorie. Cine stie...
De altfel, Roger a redevenit nr.1 mondial la un an dupa ce pierduse locul in fata lui Rafa.

Nu vreau sa comentez foarte mult asupra meciului, pentru ca m-am chinuit foarte mult sa ma uit. In fiecare an ma rog sa nu mai fie transmis Wimbledonul de cretinii aia de la Sport.Ro dar nu se intampla niciodata. Efectiv m-am saturat sa dea publicitate si sa nu vad schimburi intregi pentru ca trebuie ei sa dea un breaking-news cu ce cacat au mai facut ratatii aia din fotbalul romanesc, macar de-ar fi fost efectiv despre fotbal, dar nici atat - era despre vacantele patronilor...vacantele patronilor? Ce treaba are asta cu sportul?
Revenind, odata ca m-a enervat postul, dar comentariul a fost sub orice critica. Cristian Tudor-Popescu e un idiot. Eu stiam deja, dar de data asta m-am convins pe vecie. Dupa ce ca e prost de bubuie la cum vorbeste despre tenis si n-are nicio tangenta cu comentariul la acest sport, mai are si stilul ala infect de a se exprima. Are in voce o superioritate si o falsitate de-a dreptul scarboasa. Mie omul imi face sila. Plus ca remarcele sale sunt total nepotrivite pentru un comentator (care ar cam trebui sa fie impartial). Efectiv m-a enervat tot meciul. Uneori dadeam volumul pe mut pentru ca efectiv nu puteam sa mai ascult. Langa el l-au asezat pe zapacitul ala de comentator constant de la Sport.Ro si a iesit un mare fas!



La feminin nu m-am uitat chiar deloc - Sharapova, Ivanovic si S.Carstea au iesit destul de timpuriu din turneu. Sorana in special a jucat cu una care eu as fi inscris-o la turneul masculin la cum lovea (Azarenka cred ca o cheama pe...domnisoara). In rest, nu ma prea pasioneaza celelalte jucatoare - Safina, Dementieva, Kutznetsova, surorile Williams...or fi jucatoare bune, dar mie pur si simplu nu-mi plac ca stil. In fine, finala a avut loc intre Venus si Serena. A castigat Serena. Anul trecut luase Venus. Ce familie fericita!

Ma rog sa revina Nadal si zvonurile legate de retragerea sa fie doar zvonuri. Daca nu, va urma o noua perioada de suprematie a lui Federer (si nu, nici Djokovic nici Del Potro si nici Murray nu-i pot face fata).

Niciun comentariu: