marți, 28 iulie 2009
Prototype
Vara asta e tare lunga...si desi ma dezlipesc tare greu de chitara, mai imi fac timp si de altele. Protoype face parte din - altele.
Auzisem de joc cu ceva timp in urma. Pana la urma fusese amanat sau ceva de genul. Din trailere parea interesant. Apoi au aparut ceva filmulete cu gameplayul si brusc parca nu mi-a mai placut asa mult.
Dar sa povestesc putin despre actiunea jocului.
De fapt e destul de confuza, neoriginala si usor de trecut peste. Nu va va pasa asa de mult de ce se intampla toate lucrurile alea. Veti vrea doar sa treceti la actiune. Dar eu o sa povestesc succint.
Niste oameni de stiinta creeaza un virus care era menit sa atace anumiti oameni, in functie de rasa. In schimb, virusul sufera o mutatie si infecteaza oamenii, ii ucide si creeaza monstrii...da stiu, suna destul de aberant. E ca in jocul ala unde niste oameni de stiinta construiau un dispozitiv pentru draperii si au sfarsit prin a crea o arma de facut portale (Portal cred ca-i zice, din Orange Box-ul cu Half-Life sau asa ceva).
Alex Mercer este unul dintre cei infectati. Numai ca asupra lui, virusul are un efect diferit. Ii da puteri si abilitati impresionante. Il face ca un fel de...prototip de arma perfecta. Si pe masura ce virusul se raspandeste in intreg New York-ul, Alex incearca sa-l opreasca.
Si ma opresc aici cu dezvaluirile, pentru ca restul deja fac parte dintr-un fir narativ complicat si dadator de batai de cap.
Cum as descrie jocul? Sa o luam altfel...e facut de Activision. Activision sunt cunoscuti (printre altele) pentru seria lor de jocuri dupa eroii Marvel. Care este cel mai cunoscut erou Marvel? Spiderman desigur! Protoype are niste asemanari socante cu jocurile din seria Paianjenului. Diferenta este ca de regula jocurile cu Spiderman sunt in general proaste, iar Prototype e un joc chiar bun.
La ce se aseamana totusi cu Spiderman? In primul rand la libertatea de miscare, in special in ceea ce priveste escaladatul cladirilor. Si aici putem vorbi de modul in care Alex Mercer se misca, sare, leviteaza, se agata de lucruri, se lupta, se hraneste s.a.m.d. Este inspirat 100% din Venom. Ma refer la Venom din Ultimate Spiderman, un joc pe care l-am incercat acum vreo trei ani. Mercer face fix ce face si Venom, e poate doar un pic (un pic de tot) mai cizelat si mai elegant, dar asemanarile sunt prea izbitoare. Modul cum sare, modul cum escaladeaza cladiri, atacurile cu gheare si cu biciul si consumatul oamenilor pentru regenerarea vietii. Am avut o adevarata revelatie cand am jucat prima data Prototype! Un fel de deja vu.
Cu toate astea, Venom era greoi de manevrat, dadator de nervi in multe dintre situatii, mai ales in diferitele urmariri, cand nu-l puteai controla indeajuns de bine incat sa duci la bun sfarsit misiunea. Nu e cazul cu Alex Mercer care a fost facut sa mearga intuitiv pentru gamerul de rand, fluent, usor de controlat si dupa o vreme devina chiar distractiv si spectaculos sa escaladezi New York-ul. Consumatul merge si el mult mai bine si despre atacurile cu gheare si biciul nici nu mai vorbesc - mult, mult mai bine aranjate(asta pe langa o gama mai variata de moduri in care iti poti ucide adversarii).
Astfel ca desi e un rip-off in toata regula (fie si din propria lor pepiniera), e un rip-off bine realizat, mult imbunatatit. Deci bravo Activision!
Grafica e buna. Nu sparge gura targului, dar cine are nevoie sa o faca? Pana la urma avem la dispozitie ditamai New York-ul de explorat cu un tip care e un fel de Superman ce-si poate metamorfoza mainile in arme letale. Ce poate dori mai mult de la un joc un baiat (uneori suntem ciudati, asa e)? Motorul grafic e asemanator cu cel din Assassin's Creed si zic eu ca a fost o alegere buna, tinand cont ca aici avem zone chiar mai populate decat cele din Orientul Evului Mediu. In momente de aglomeratie maxima, ai tendinta sa vezi 10-20 de cetateni care arata la fel, dar hei...globalizarea trebuie sa fie de vina! Moda, tendintele...chestii de genul asta.
Optimizarea este si ea impresionanta. Am avut niste timpi de incarcare foarte rapizi, si tot jocul s-a comportat impecabil pe mediu, pe un sistem care nici macar nu trecea testul de minim la Can You Run It (sa nu aveti incredere in site-ul ala, apropo) . Inca un plus pentru asta.
Sunetul e bun, muzica se integreaza bine, dar niciuna nu iese prea mult in evidenta. In legatura cu asta exista si un bug serios care mi s-a intamplat. Ceva cu distorsionatul sunetului. Dar un fix care a durat 5 minute de facut a rezolvat intreaga problema. Google e tata lor!
E vorba de multa bataie, multa actiune, multe explozii in jocul asta. Nu prea s-a lasat loc de creat portrete detaliate pentru personaje - care sunt obtuze si lipsite de orice fel de personalitate - de la personajul principal pana la ultimul soldatel. Nu va veti atasa de nimeni (Alex Mercer oricum este literalmente invincibil) si singura satisfactie emotionala pe care o veti avea va fi cand taiati pe cineva in doua cu lama din dotare. Dar e si asta un lucru bun.
Lucrurile pot deveni repetitive dupa o vreme (omoara, distruge, consuma, urmareste) dar niciodata plictisitoare. Vor exista cateva momente mai jalnice dar nimic iremediabil.
Pe parcursul jocului, peisajul se schimba de la un New York obisnuit, surprins de intamplari inexplicabile la o umbra apocaliptica demna de romanele lui Stephen King unde haosul si distrugerea domina.
Prototype are tot ce-i trebuie. E reteta ideala pentru un joc foarte reusit. Si chiar este, eu m-am distrat foarte mult cu el. Ii lipseste totul acel "ceva" care face diferenta dintre un joc bun si unul memorabil. Lipseste acel sentiment epic, acea grandoare, acele momente care n-ar trebui sa te paraseasca nici la luni dupa terminarea lui. Unele jocuri au acel "ceva". Altele nu. Prototype nu are, dar chiar si asa, se inscrie in categoria jocurilor reusite si demne de incercat.
Nota 9/10 !
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu