vineri, 18 septembrie 2009

US Open 2009

Am urmarit ultimul grand-slam al anului in cel mai atipic mod. Am vazut, asa cum n-am facut niciodata, majoritatea meciurilor din primele runde inferioare difuzate pe Eurosport. Si cand a venit vremea finalelor, le-am ratat pe amandoua.

La feminin mi s-a parut ca a avut loc spectacolul cel mai extraordinar. Chiar cu putin inainte sa devin eu foarte interesat de tenis, Kim Clijsters se retragea din circuit din pricina unei accidentari. Tin minte si acum ca presa spunea despre ea ca e o mare jucatoare care se retrage prea devreme. Intre timp ea a facut si un copil ca sa revina la doi ani dupa anuntarea retragerii.
Si ce revenire a fost! Ascultam impresionat cat de bine juca in turneele preliminare Flashing Meadows-ului. Pentru ca in momentul in care a inceput sa joace la New York sa nu o mai poate opri nimeni. Impresionant mi s-a parut cum le-a invins pe rand pe surorile Williams pentru ca in finala sa nu dea vreo sansa Carolinei Wozniacki.
A fost ca un basm. Jucatoare fortata sa se retraga din activitate revine si invinge rand pe rand toate adversarele si cucereste un grand-slam - cu atat mai impresionant cu cat a participat la turneu primind un wild-card de la organizatori.
Intr-adevar Kim are un stil de joc greu de egalat si asta s-a vazut. Mi se pare in schimb trist ca cele 3-4 jucatoare de care eram mai interesat au jucat foarte modest. Sharapova, Ivanovic, Carstea si Jankovic, toate au fost eliminate timpuriu din competitie.



La masculin spectacolul a fost garantat si nici aici nu au exista surprize. Favoritii s-au mentinut binisor. Supraevaluatul (parere personala) Murray a pierdut in fata lui Cilic, care apoi a pierdut la randul sau surprinzator in fata lui Del Potro (spun asta pentru ca la un moment dat croatul avea o perioada excelenta in joc). Favoritii mei Nadal si Federer au jucat pana la un punct aproape de perfectiune. Nadal s-a oprit in semi-finale, invins de marea surpriza Del Potro.
A fost un an care a inceput aproape perfect pentru spaniol se termina socant de slab. Accidentarile s-au tinut lant de el. Revenit dupa accidentarea de la Roland Gaross (care l-a tinut departe de Wimbledon) Rafa a practicat un joc ok, dar fizic mie mi s-a parut ca nu arata prea grozav, dovada ca si slabise foarte mult si alura sa fizica era foarte diminuata. A pierdut relativ usor in fata lui Del Potro si incheie 2009 cu doar un grand-slam. Nu e rau, dar asteptarile erau mai mari de la el. Din pacate intre timp a pierdut si prima pozitie din clasament.
Federer a fost imperial...cel putin pana in finala. N-am vazut finala dintre el si Del Potro (ora tarzie, scoala a doua zi) dar am fost socat sa aud cum ca argentinianul a cucerit primul lui turneu de grand-slam.

Bravo lui! Intr-adevar e un jucator interesant, poate viitor rival pentru cei doi giganti ai momentului. Sunt si acum uimit ca a castigat, pentru ca Federer jucase efectiv perfect pana atunci, dar asta inseamna ca Roger nu a avut un adversar care sa se dea gata cu una cu doua.



Si cam asta a fost cu tenisul la nivel foarte inalt anul asta. Mai urmeaza cateva turnee de Masters anul acesta, inclusiv un Turneu al Campionilor la final - ceea ce ar trebui sa fie interesant cu atatia jucatori promitatori intrati in cursa intre binecunoscutii granzi. Intre timp Nadal ar face bine sa nu mai poarte tricouri asa gay (ca ala de la Paris) si sa se puna pe mancat ca nu-i prieste fizicul asta. In rest...numai de bine :)

Niciun comentariu: