marți, 15 septembrie 2009

School Shit. Banal

Asa as caracteriza inceputul de scoala. Aglomerat, plictisitor si pur si simplu banal. E foarte ciudat sa fii cel mai mare din liceu, presupun ca exista si o chestie misto la a fi clasa a 12-a faptul ca la poarta nu mai stau tot felul de idioti care se cred mai mari si, intr-un mod cu totul eronat, mai inteligenti. Duse sunt zilele in care nu le puteai spune - da-te mai incolo sa intru - au plecat care pe unde au apucat.
Am ramas doar noi.

Nu stiu daca ne simtim cu totii atat de mari pe cat se pare ca suntem. Au fost trei ani care s-au scurs uluitor de repede dar schimbarile sunt cu atat mai frapante. Ma uitam socat la "Stefan-ul" din urma cu 2-3 ani. Ma uit si ma intreb...cine naiba e asta? Ce schimbare fizica si...(mai ales) ce schimbare mentala. Baiatul ala a ramas acolo, ratacit in poze. Eu imi aduc aminte foarte putine in legatura cu el.

Ma uitam la BAC intr-un timp ca si cum ar fi fost "The Big Bad Wolf" - ceva de care sa te sperii, sa-i porti respect si atentie - o chestie de genul asta. Acum dupa mare inovatie a Abramburicii de la Minister lucrurile par sa se fi simplificat. 3 probe scrise si 3 orale. 3 probe scrise - asta e simplu, am facut o chestie asemanatoare in a 8-a. Deci ar fi firesc sa fie accesibil oricui. Romana, Istorie si??? Inca ma gandesc la proba nr.3, probabil Geografie? Altceva care sa-mi convina nu gasesc.
Probele orale - aici vine marea smecherie. Mi se par prost-gandite si implementate dar imi pasa cu atat mai putin cu cat nu voi da decat una. Cum asa? Simplu. Se da la romana (aparent nimeni nu scapa de ea), engleza si TIC (unii ii zic informatica dar n-are nimic de-a face cu stiinta respectiva). Eh si acum vine partea frumoasa. Aparent nu mai este nevoie de probele orale daca ai luate atestatele de ECDL (pentru TIC) si Cambridge (pentru engleza). Ce misto ca eu le am pe amandoua ! :D.

Intr-un fel eu...si altii...trisam. E un fel de a spune. Desigr mi se pare normal ca certificatele alea sa fie recunoscute si in tara asta (doar sunt folosibile in restul Europei, nu?) dar e putin aiurea cum unii si-au concentrat munca pe mai multi ani in fragmente mici (neintentionat, desigur) iar altii vor trebui sa ia in piept tot greul anul asta.
Stau si ma intreb oare de unde le vin ideile astea? Oare ministrii astia ai Educatiei erau cu totii pe veceu cand le-au conceput? Nu ma refer neaparat la masura asta dar la toate...asa, in general.

Ma mai gandeam cat de frumos ar fi sa dau BAC-ul si sa plec din Romania sa studiez in strainatate (era o chestie cu o bursa in Anglia). As scapa de toata mizeria si tampeniile complicate din tara asta. Poate as pierde relatii importante (familie, prieteni) dar hai sa fim seriosi! Nu se merita?
Doar timpul va stii ce va urma. Un lucru e cert, lucrurile se anunta a fi interesante.

In rest, la mine la liceu continua dictatura uniformei si in special a cravatei, desi s-a schimbat directoarea. A venit la sefie adjuncta, care desi intotdeauna mi s-a parut o persoana ok, astazi m-a facut din nou sa-mi pun la indoiala parerea.

In rest, chestiile obisnuite. Septembrie a inceput ploios si acum mori de cald...Tipic!

2 comentarii:

Lola. spunea...

ai dreptate. :)) probabil erau pe veceu.ca alta explicatzie nu exista.desi mie pe veceu imi vin ideile cele mai bune :)) dar nu la toti functioneaza la fel...la ei are efect invers probabil.si eu tot stau si ma mir de unde naiba le tot vin ideile alea tampite...
mda...ar fi fain sa reusim sa scapam de tzara asta de cacat :-< sper sa reusesti ceea ce'ti propui.mult succes. >:D<
uniforma??noi n'avem asa ceva :)) doar in clasele 1-4 am purtat uniforma...

Stephen G. spunea...

@Lola, da avem uniforma de anul trecut...nimic prea formal...camasa alba/pulover gri si o cravata grena cu fata lui Calinescu (seamana cu Ceausescu)...dar tot e stresant sa te imbraci la fel in fiecare zi...