miercuri, 30 martie 2011

De ce ne miram?

Imposibil sa scapi uitandu-te la televizor in weekendul trecut si sa nu vezi ca joaca (!!!) nationala de fotbal. Cum care nationala? Nationala Romaniei. Mandria natiunii. Reprezentanta noastra in sportul in care n-avem absolut nicio performanta notabila de ani de zile dar noi toti ne pricepem la el, toti ne dam cu parerea si toate buletinele de stiri dau numai noutati (mondene de cele mai multe ori) despre acest sport, ignorandu-le cu desavarsire pe celelalte (la care din intamplare mai avem performante, campioni mondiali, chestii de genul asta).

Sambata seara am spus intr-o doara inainte de meci ca va fi 2-1. Mare mi-a fost surpriza cand s-a adeverit. Daca stiam, dadeam si eu la pariuri.
Acum eu nu inteleg de ce e toata agitatia asta, legata de rezultate. Toti urangutanii urla (pe internet, desigur) la Lucescu si-l fac in toate felurile. Pentru ca repet, toti se pricep la fotbal, mai putin ala care chiar antreneaza. Nu ca m-ar impresiona cu ceva individul dar vad ca lumea refuza cu desavarsire sa fie realista in ceea ce priveste fotbalul. E un sport la care nu mai excelam deloc de foarte multi ani. De unde interesul asta persistent si inversunarea asta pe care o are presa si o au suporterii dupa rezultate bune, reprezinta un mister pentru mine.

Personal, cand ma uit la aia care erau pe teren la meciul de sambata, singura intrebare care-mi vine in minte este - de ce am castiga? Hai sa vedem, din cine este formata nationala Romaniei? Sunt vreo 2-3 jucatori de la Steaua, acolo unde daca-i intrebi cine-i antreneaza vor ridica din umeri. Aia sunt asa zapaciti de patron, presa si ultrasi-urangutani incat au ajuns din a-mi fi antipatici in a mi se face mila de ei. In rest, din campionatul intern am vazut numai jucatori micuti si lipsiti de orice fel de talent deosebit. Nu stiu cine-i pe primul loc (Galati, Timisoara...ceva de genul asta) dar nu cred ca au avut mai mult de un jucator pe teren. Deci Steaua si Dinamo inca au prioritate la nationala chiar daca-s vai de capul lor.
Mai vin la echipa unii din strainatate. 80% din ei nu joaca constant acolo. Practic ei vin la nationala ca sa mai joace si ei in niste meciuri oficiale. Mai ramane Chivu care-i tot timpul accidentant si Mutu care-i tot timpul suspendat. Ok, acum isi revine (iar) si aseara (cu Luxemburg) a dat doua goluri.

Si cu o asa echipa lumea vrea sa castige? Si nu e vorba de antrenor sau de selectie. Nu e ca si cum sunt alti 22 de jucatori din care bubuie talentul dar care nu sunt chemati pentru ca Lucescu e rau. Omul cheama ce are. Asta avem. Se vrea performanta cu ce avem acum? Imi pare rau, poate la Fifa 11.
Si Urugay a luat Cupa Mondiala in 1930 si 1950 dar asta nu inseamna ca emit pretentii cu niste jucatori care nu pot face fata.

Locul Romaniei in grupa e cel adevarat si nimeni n-are nicio vina, poate ar trebui si mai jos de-atat. Atata timp cat nu exista alti jucatori care sa faca diferenta, vreo doi-trei mai tineri de nivelul lui Mutu, nu se poate face nimic.

Acum o saptamana jumate, Lucian Bute a mai facut pe unul K.O. si a ajuns la 28 de victorii consecutive la profesionisti (din tot atatea meciuri) si a ramas Campion IBF. N-am prea auzit laude prin presa. Presupun ca daca nu e cocalar dat cu gel, nu face pe victima la interviuri si nu da cu piciorul in minge, nu merita atentie.
Bravo Lucian! Tot asa!

Niciun comentariu: