sâmbătă, 6 martie 2010

Vampires Suck!

Cel putin aia din Twilight o fac. Nu scriu articolul asta ca sa ofensez vreun fan al cartilor/filmelor, dar asta este adevarul, cel putin pentru mine.

Am vazut aseara Twilight 2...sau New Moon sau ce nume o mai avea. De ce tocmai acum? Pentru ca abia saptamana asta au aparut variantele Dvdrip/Brrip si mi-am zis ca e prea de tot sa vad un film care sigur va fi de cacat la o calitate de cacat. Si am asteptat. Pana la urma nu l-as mai fi vazut deloc daca n-ar fost mama prin preajma. Dar ea a insistat, si aparent eu nu aveam altceva mai bun de facut.

Asa, inainte sa-mi exprim pasul, mentionez ca am citit toate cartile. Prima mi s-a parut destul de reusita, dar urmatoarele au fost pur si simplu proaste. Asa cum spunea si Stephen King, Meyer can't write for shit!
Dialoguri de trei lei, actiune aproape inexistenta (asta daca nu punem ultimele 20 de pagini dintr-o serie de 3-400 foarte plictisitoare) si suspine de emo-kids la tot pasul. Per total povestea mi se pare neoriginala si vampirii lui Stephenie Meyer sunt...jalnici.

Filmul a fost pe atat de prost pe cat m-am asteptat. Sa fi fost regia, sa fi fost scenariul...n-am idee. Ceva nu curge totusi intr-un film in care ai un moment induiosator, 5 minute de dialog si apoi inca un moment induiosator. Simteam ca vad o telenovela pe Tele7Abc. Jocul actoricesc ma facea sa strang din dinti la fiecare replica mai complexa decat te iubesc, sufar, mor. Momentul in care idolul plangacios Pattinson a recitat ceva din Romeo si Julieta cred ca l-a facut pe Shakespeare sa tresalte din mormant. Duduia-care-nu-zambeste-niciodata Stewart a luat premiul BAFTA anul asta pentru cea mai promitatoare tanara-actrita. Doamne, incotro vor ajunge filmele daca anti-talente precum don'soara asta sunt considerate promitatoare?

O vazusem pe langa astea doua filme cu vampirei si in Speak, care trata totusi un subiect mai serios si mai bun. Si acolo jucase la fel. Avea aceeasi figura, expresie si voce indiferent de situatie.
Ca sa revin la Twilight2, Edward era langa ea, era lipsita de expresivitate. Plecase pitiponcul - avea acelasi fel de a fi. Se intoarce Alice - fix aceeasi stare. WTF? Reactioneaza, zambeste, plangi...fa ceva!

Scenele de actiune mi-au adus aminte de PowerRangers Forta Mistica, un serial retardel difuzat de Shitney...Disney Channel. Inteleg ca Matrix a fost soc si a impresionat multa lume dar deja scenele cu slow-motion la fiecare pas devin enervante.

Unde vroiam sa ajung totusi cu critica...ma gandeam cata atentie a primit toata ieftineala asta, cum Pattyboy e mai cautat pe Google decat Robert De Niro si cum probabil majoritatea fanilor Twilight nu stiu ce inseamna un vampir adevarat marca Anne Rice sau Stephen King. Ma gandesc ca daca ar sti, n-ar mai fi fani Twilight.

Am vazut vreo trei filme si am citit o carte de Anne Rice. Am fost foarte impresionat. Vampirii ei au stil, au personalitate...sunt condusi de cele mai perfide si marsave interese. Nu au scrupule, nu au mila, reusesc - fie pe film sau in carte sa-ti insufle un anume respect pentru ceea ce reprezinta. Uitati-va la Interviu cu un vampir (Brad Pitt, Tom Cruise, Antonio Banderas si Kirsten Dunst) si vedeti daca mai puteti spune dupa aia ca Twilight nu e penibil.

Stephen King a scris, din cate stiu eu, un singur roman cu vampiri - Salem's Lot, dar a fost genul de carte care m-a tinut cu sufletul la gura non-stop si printre putinele care au reusit sa ma sperie. Lasam la o parte ca tipul asta poate scrie orice si sa faca sa fie genial, tipul de vampiri creat de el este cat se poate de original.

Am stat aseara si m-am gandit ca Twilight este un fel de Danielle Steel al romanelor cu vampiri. Asa cum nu poti compara pe Steel cu Romeo si Julieta, nici seria lui Meyer nu poate fi bagata in aceeasi oala cu adevaratele clasice ale genului. Raman la parerea ca Twilight primeste o mediatizare mai mare decat merita, dar probabil ca in 10 ani va cadea in anonimat, pe masura calitatii pe care o are, atat cartea cat si filmul.
Deci daca va plac vampireii, treceti si luati niste romane Anne Rice si Salem's Lot-ul lui King. Garantez eu pentru ele, nu are cum sa nu va placa. Il va face pe nenea Cullen sa para un adolescent pampalau care se plange prea mult.

6 comentarii:

iuliana spunea...

of, of, of... cam ai dreptate, insa na, mie mi-au placut caritle lui Stephenie Meyer... nu e cine stie ce, sunt facute pentru adolescenti si atat. sincer prima oara cand am vazut filmu (ma refer la twilight 1) mi-a placut... cartile le am, si am vazut si filme bazate pe cartile Annei Rice si sunt bestiale, cu toate astea Cullen nu mi se pare un pampalau.

Stephen G. spunea...

Eh, important este ca stii si de...alternativa :D
Dar hai sa-l comparam pe Cullen cu Lestat (mai ales pe Lestat din carti), ma intreb care din ei e mai vampir. ;))

iuliana spunea...

nu ar fi o comparatie corecta... pe Cullen l-ai putea compara cu Luis, si pe James cu Lestat... atunci poate-poate ar fi egala comparatia. desi Luis e mai vampir decat Edward Cullen, dar James cred ca ar putea fi egal cu Lestat.. zic.

Stephen G. spunea...

Nu ma refeream neaparat la negativitate ci la complexitatea personajului. Lestat este eroul cartilor lui Anne Rice, Louis a avut doar o carte dedicata lui iar James...cat a aparut? 10 pagini?

In fine, ti-am inteles punctul de vedere, no worries :)

iuliana spunea...

nu o sa te contrazic, pentru ca ai mare dreptate. stiu cand sa renunt si sa dau dreptate celuilalt. corect, Anne Rice a facut un personaj complex, si tin minte ca vazusem pe la 10 ani, cam asa, filmul interviu cu un vampir, si practic de acolo mi-am dat seama cat de periculosi pot fi. Meyer, a incercat doar sa atraga mult public, ceea ce a si reusit. noapte buna si la cat mai multe articole interesante:D

Anonim spunea...

ai dreptate, filmu` e ca naiba. eu am citit intai primul volum si era ok; cand am vazut ecranizarea, mi s-a ridicat tensiunea. am inceput sa citesc al 2lea volum si l am lasat. e ca naiba...