marți, 30 martie 2010

Aprinde lumina !

Nu am nimic impotriva ecologiei, ba chiar sunt pentru. La alegerile prezidentiale singurul om pentru care am putut vota a fost Remus Cernea fiind singurul in ochii mei care nu arata a mafiot jegos. Mi-a placut si pentru ce milita, pentru o Romanie "verde". Inteleg fenomenul, inteleg ca trebuie luate niste masuri dar faza cu stinsul luminii pentru ca e "Ora Pamantului" mi se pare o adevarata frectie la piciorul de lemn.

Ecologic vorbind, faptul ca stinge juma' de planeta lumina pentru o ora este egal cu zero. Stiu ca unii nu-mi vor da dreptate, dar o ora de intuneric este ceva banal in comparatie cu tonele de noxe emanate din diferite surse 24/24. Ideea este buna, sa se sensibilizeze mass-media si sa inceapa sa apara rezultate reale. Eu insa nu stiu cati ani mai trebuie sa fie cineva sensibilizat ca sa inteleaga persoanele potrivite ca ne "crapa" planeta. Nu este o profetie apocaliptica, este o realitate!

Consider in continuare ca nu ajutam pe nimeni stingand lumina. Hai mai bine sa oprim exploatarea de petrol, ca aia efectiv este un pericol real. Stiati ca uleiul uzat de floarea-soarelui inlocuieste cu succes motorina la un motor de masina? Mythbusters au facut-o...e pe bune. De ce nu se dezvolta tehnologia? De ce nu se incurajeaza in general folosirea energiei regenerabile? E simplu, pentru ca e vorba de afaceri. Banii sunt mai presus decat sanatatea planetei. Pe aia care au interese in toata industria asta ii doare fix in cot de ecologia noastra. El stie ca o sa crape inainte sa vada un efect cu adevarat daunator al poluarii si tot ce vrea e sa se imbuibe de bani. Asta conteaza.

Hai sa nu mai taiem padurile aiurea. Cel mai rau ma enerveaza astia din anumite sate care apar la stiri si se vaita ca a plecat pamantul din loc si le-a luat casele. Stiti ce nu ne zice niciodata la buletin? Faptul ca au taiat ca spartii padurea din apropiere inainte de toate astea. Mai fatis, mai pe ascuns - "afaceristii" si-au scos banutul, a dat o ploaie mai vanjoasa...hopa! Acum plangem la ProTv pe un fundal melodramatic si ne rugam la Dumnezeu sa ne ajute. Naspa, nu? E interesant cum alunecarile astea de teren nu se produc aproape niciodata degeaba si au intotdeauna o conexiune cu defrisarile.

Si ar fi desigur o chestie sa se mai planteze si niste copaci prin orase, pentru ca intr-adevar e un lucru care ajuta. Dar la romani e mai misto sa tai din parcuri (decat sa-l largesti) si sa mai faci un mall ca sa aibe fatucile de unde sa probeze Bershka, Debenhams si alte asemenea.
Avem in Constanta un parc - Tabacariei ii zice, inconjoara cam...50%(!?) din lacul cu acelasi nume. Lacul fiind destul de mare. Cand au facut City Mall au ras efectiv o zona din parc, una care era fix in intersectie unde era si inca este traficul extrem de ridicat. Colac peste pupaza, in timpul verii au bagat si o idiotenie de trenulet care face zgomot si lasa gaz de esapament in urma pentru unii care nu pot sa mearga o ora pe jos sa ajunga de la un capat la altul al parcului. Sau daca chiar te grabesti, ia naibii traseul ca de-aia e acolo. Dar nu, ei pleaca din Mamaia cu trenuletul, strabat parcul in cinci minute si dupa ce coboara se duc in mall. Superb!

Ma plimbam asta-vara pe-acolo si-mi dadeam seama ca foarte greu mai iti dadeai seama ca esti intr-un parc. Lipsea prospetimea aia a aerului...ceva apropiat de oxigen. Mai degraba miroseai altceva...Dintr-o parte mirosul de strada venit de pe bulevard, dintr-alta trenuletul lu' Peste Prajit si desigur mirosea lacul si vegetatia din apropiere, ambele extrem de jegoase. Eu nu mi-aduc practic aminte sa fi vazut lacul curat inca de cand mergeam in picioare pe sub pat.

Deci da, asa e cu ecologia. Eu zic ca mai degraba niste masuri de genul asta...simple, precum plantatul unor copaci ar fi mai eficiente decat stinsul lumii pentru o ora. Si de ce e ora aia noaptea? De ce nu poate fi in timpul zilei cand ai putea sa citesti ceva in perioada in care nu consumi curent electric? Cartierul meu era la fel de luminat ca intotdeauna sambata seara, semn ca oricui nimanui nu i-a pasat. Eu am avut televizorul aprins, m-am uitat la Supernatural. Ma face asta un om rau?

2 comentarii:

iuliana spunea...

stai linistit, nici prin zona Hunedoarei nu s-a facut ceva de gen... si, sincer, cred ca ar trebui sa fie facut ceva mai mult decat stinsu' luminii, o ora, pe an!!! nu cred ca vom fi salvati prea curand procedand asa...

Anca G. spunea...

Daca te face asta un om rau? Nicidecum! Daca te uitai la Super Bingo Nu-stiu-care atunci, da, erai rau...