marți, 9 martie 2010

Filme+Oscar=Love

Cum reusesti sa fi penibil aratand intregii tari ca habar n-ai engleza?
Dai stiri despre premiile Oscar si pronunti gresit ca un imbecil/imbecila numele filmului castigator de fiecare data cand ai ocazia. Si pentru ca nu e indeajuns ca esti tu idiot, se iau si alte posturi dupa tine ca doar na, te cheama Antena1 sau Antena3, nu?

Nu sunt sigur daca si ProTv-ul (care a dat posibilitatea tuturor fara internet sa se uite la un film bun cu tone de publicitate) a preluat moda, dar in trailerul de pe site-ul lor, Cotimanis pronunta corect.

As vrea sa stiu prin ce intindere a imaginatiei se poate cuvantul "hurt" din The Hurt Locker sa se pronunte precum cuvantul "heart". Nici macar britanicii cu accentul lor extravagant nu ar fi in stare sa poceasca in asa hal un cuvant de altfel extrem de simplu de pronuntat.

S-a intamplat sa vad si eu ceremonia. La ora cand eu ma trezeamc sa plec la scoala, ceremonia era in plina desfasurare, live (si fara dublaj!!!!) pe HBO. E foarte posibil ca 2009 sa fi fost anul in care am fost cel mai la curent cu filmele. Am vazut aproape tot ce poate insemna -calitate- cu vreo 2 exceptii.

Favoritul meu a fost Avatar, fara indoiala. Dar daca as sta si m-as gandi obiectiv, The Hurt Locker este intr-adevar filmul mai bun. Sigur, Avatar este de-a dreptul genial prin efectele sale speciale, universul creat si chiar prin actorii bine-alesi. Din pacate il trage in jos povestea mult prea cliseistica - poveste care mi-a placut, mi s-a parut inspirata dar care luata la rece e aproape de zero. Sper din tot sufletul ca James Cameron sa aibe un scenariu ceva mai original pentru partea a 2-a.

Revenind la marele castigator, chiar mi-a placut filmul. Nu am fost niciodata fan al filmelor care trateaza razboaiele din Afganistan/Irak, dar asta a avut un subiect si o abordare deosebita.

La animatie a luat Up! Probabil ca Pixar deja s-au plictistit de cate premii tot iau an de an. Nu ca nu mi-ar fi placut Up, dar fata de predecesoarele sale nu mi s-a parut...grandios...atat de grandios pe cat poate fi un film de animatie. Mai mult mi-a placut "9" a lui Tim Burton si chiar am fost dezamagit sa vad ca nici n-a fost bagat in seama la nominalizari.

In rest, pe 2009 am admirat Zombieland (care are sanse sa devina unul din filmele mele preferate de comedie) The Hangover, Sherlock Holmes, Law Abiding Citizen (Gerard Butler e genial aici, v-am spus cat e de genial?) si desigur...Twil...ups, greseala mea. Probabil au fost si altele dar nu mi-aduc aminte acum de ele.

Restul premiilor nu m-au interesat asa tare. Sunt curios sa vad ce a jucat Sandra Bullock dupa ce m-a plictisit de moarte in The Proposal si vreau sa-l vad si pe Jeff Bridges cantand country. Sunt in continuare reticent fata de filmul duduiei care nu vrea sa se epileze pe picioare, dar incercarea moarte n-are.

4 comentarii:

iuliana spunea...

oare si la oscaruri a avut blanoaia aia pe picioare?

Stephen G. spunea...

I don't wanna know, I don't wanna see :-S

Anca G. spunea...

Deci nici tu n-ai vazut Precious...nici eu:D cred ca e singurul pe care l-am scapat anul asta... Sandra Bullok n-a rupt, dar merita toata aprecierea pentru ca a reusit sa ia si Zmeura si Oscarul in acelasi an (pentru filme diferite, ce-i drept...dar e ea cea mai buna proasta actrita?! cine-a mai reusit performanta asta?!)...

E infinit mai "aerata" ceremonia de decernare fara dublarea aia penibila..am vazut si eu sfarsitul...

iuliana spunea...

eu nu am vazut oscaru:( habar nu am ce s-o intamplat acolo... mai stiu eu o actrita ca Sandra care a luat in acelasi timp si Zmeura de Aur si Oscaru', Julia Roberts. cred ca le-a luat in acelasi timp... nu sunt sigura...