duminică, 28 iunie 2009

Duffy !

Da, am fost in cele din urma. Duffy a sustinut un recital pe plaja H2O din Mamaia. Intrarea a fost gratuita, curtoazie a organizatorilor de la Orange. La intrare am primit si cate-o cartela Prepay gratuita. Lumea se strangea incet dar sigur. Am inteles ca in final au fost in jur de 20 000 de oameni. De-a dreptul impresionant, trebuie sa recunosc. Dar na, cum sa nu vina romanul cand e gratis?

In deschidere au cantat I Am Kloot. 3 britanici - o trupa relativ interesanta care au sunat bine dar care chiar nu se pot asculta vara,pe caldura, pe plaja, in picioare. Aveau cantece mai melancolice, mai de cafenea, destul de inaccesibile publicului prezent acolo in momentul ala. I-am ascultat, i-am aplaudat, pentru ca au cantat misto!

Pe la 9 jumate seara, concertul Duffy era pe cale sa inceapa. Scena amenajata este impresionanta pentru un concert pe plaja. Doua ecrane imense stau de-o parte si de alta a a scenei cu imagini in timp real si undeva in spate se gaseste un turn unde se coordoneaza luminile. Apoi intra si ea pe scena, insotita de un grup de instrumentisti destul de impresionant. 2 chitaristi(unul dintre ei a batut la un moment dat in asa ceva), un basist, un baterist, un clapar si un percutionist care batea in tot felul de chestii neconventionale. Sa nu uit de cele 2 fete de la backing vocals. Erau un fel de Duffy in miniatura. In timp ce se canta, ele aveau si o mini-coregrafie bine pusa la punct.

Si a inceput. Imbracata lejer, Aimee Ann Duffy (pe numele ei adevarat) a urcat relaxata pe scena si a dat drumul la ceea ce a insemnat un recital de o ora de foarte buna calitate. Stiam ca are o voce foarte buna, dar sa o auzi live - e o adevarata placere. A sunat de-a dreptul magic. Nu prea stiam eu versurile sau melodiile in sine, dar mi-a placut foarte mult de la un capat la altul. A durat cu totul cam o ora. Cel mai tare moment a fost, desigur, cand s-a cantat Mercy. Publicul a prins aripi...si pe buna dreptate. As lua ce am auzit vineri seara peste varianta de studio oricand - atat de plin de viata si puternic a sunat totul. La un moment dat s-a facut un mix si Mercy s-a transformat in "Billie Jean", moment in care toata lumea a inceput sa urle si sa se bucure si mai mult. Am cantat cu totii pentru Michael. Apoi s-au intors la Mercy, unde a pus audienta sa cante putin refrenul. Si a functionat!

Trebuie spus ca a si invatat cateva cuvinte in Romana (toata lumea chiuia in astfel de momente) pe care le lansa catre public de cate ori simtea ca lumea era prea linistita.
Ca artist pe scena, Duffy mi s-a parut timida, dovada ca la sfarsitul concertului nu a zabovit prea mult pe scena, spre deosebire de trupa ei care s-a lasat aplaudata minute in sir.
La sfarsit s-a dat drumul la un spectacol de artificii destul de dragut. A tinut in jur de 10 minute.

Per total a fost foarte placut. E chiar laudabil ce face Orange. Ma gandeam cat de misto ar fi un astfel de concert dar cu o trupa rock - una nici prea mare, dar nici prea obscura. Spre exemplu Bullet For My Valentine ar fi perfecti! Sigur, nu-s foarte comerciali, dar lumea s-ar strange, si as avea si eu parte de mai multa actiune ca spectator. Haide Orange, puneti-va in miscare!

Un comentariu:

Anca G. spunea...

Ai intrat gratis la un artist international si ti-u mai dat si o cartelă prepay. sigur ai fost în românia? Un guvern Orange e salvarea noastra:)) Poate se gândesc si la RHCP... dacă băietii mai termină cu pauza...