vineri, 13 iulie 2007

Mari Romani . Episodul 1


De azi incerc sa mai creez o categorie de articole saptamanale dupa Cronicile de Vacanta si Muzica Recomandata,sperand sa nu-l abandonez .
Mari Romani in viziunea mea va duce referire la romani care se afla in viata,care nu au facut neaparat ceva pentru tara,cel putin nu din punct de vedere patriotic,ci au facut pentru mine,prin intermediul televizorului,oameni care iti este mai mare dragul sa-i vezi la TV.
Ce a facut TVR-ul cu aceasta campanie a fost un jeg,o aberatie,fiind pur si simplu stupid ca un om ca Gigi Becali sa iasa in primii zece,si ca Stefan cel Mare sa fie cel mai mare roman...Cel putin eu nu sunt de acord.Atentie asadar,Jiji nu va fi prezent in articolele mele.
Sa vedem ce iese:

Ioan Gyuri Pascu
Ca veni vorba de Stefan cel Mare,o replica destul de clasica despre domnitor s-ar potrivi de minune celui pe care l-am ales primul in aceste serii de articole.Gyuri-mic la stat,mare la sfat ...:D.
Un om extraordinar de talentat in muzica,teatru,actorie,umor.Desi plapand inca din copilarie,a emanat mereu in jurul sau o energie benefica,fiind o comoara.Talentele sale s-au intersectat si cu sportul,un lucru pe-o parte haios dar pe cealalta foarte impresionant,este ca el a practicat handbalul,sport din pricina caruia mai tragea chiulul la lectiile de pian.
Ca artist pop-rock a scos o multime de cantece,unul mai frumos ca altul dar desigur ca adevarata consacrare a venit odata cu grupul Divertis,carora li s-a alaturat in 1987,si care dupa Revolutie s-a cimentat succesul in randul intregii tari.
Este poate de prisos sa spun ca el este probabil sufletul grupului.Parodiile muzicale,create saptamanal ii apartin,si tin minte primul meu contact cu Divertis,o caseta mai veche decat limba latina pe care imi aduc si acum minte era o parodie muzicala numita Cioc,cioc,cioc la Poarta Cotroceni(parodie dupa Guns N' Roses-Knockin' On Heavens Door) unde el era vioara intai.
Apoi cand grupul s-a alaturat Antenei 1,am putut sa-i vedem in fiecare duminica in roluri superbe...Gyuri a interpretat magnific,magistral si cum mai vreti sa-i spuneti, pe taranul roman,un japonez, un italian...astea sunt rolurile pe care mi le-aduc aminte.Plus site-com-ul "Eu,tu si taticu' " unde el interpreta pe - taticu' - faimosul instalator de "ghivete" ,cel care instalase ghivete si d-lui Ion Iliescu.Si desigur,mult mai recent ,rolul lui Felix Caraiman(nume de cod:Dan Voiculescu ,ce ironica e viata,intai numele Felix,si apoi insasi faptul ca ei apar la Antena1) unde a creat unul din cele mai complexe personaje pe care eu l-am vazut vreodata intr-un site-com.
Indiscutabil ca Divertis este cel mai mare grup umoristic roman,cel putin spun asta,dupa Revolutie.Asta se datoreaza intr-o buna bucata si lui Ioan Gyuri Pascu.
Gyuri,multumesc ca existi,ca iti continui cariera alaturi de Divertis,si ai respectul meu total!

Niciun comentariu: