luni, 2 mai 2011

Nunta

Petrecand mai bine de o saptamana acasa intr-o minunata vacanta luata cu forta de la zgarcitii astia din Bucuresti (la universitate ma refer acum) am avut ocazia sa ma uit la tv. Doamne, si ce m-am mai uitat. Chiar cu pofta as spune. In mare parte pe Discovery si alte posturi adiacente dar n-am putut sa ignor Nunta. Deja trebuie scris cu litera mare mai ales pentru ca toata lumea a poreclit-o Nunta Secolului si pentru ca ingrozitor de multi oameni s-au uitat la ea.

Ok, de regula ador mare parte din ce inseamna cultura britanica. Le ador istoria, actorii/filmele, muzica, literatura, echipele de fotbal - sunt fara doar si poate poporul meu preferat de pe acest pamant. Daca n-as fi fost roman (dar din pacate sunt) sau finlandez mi-ar fi placut sa ma nasc in Anglia. Buuun...cu toate astea m-au scos din minti infinitele stiri, noutati si alte aberatii legate de nunta celor doi...nimeni.

Serios acum. Cine-s oamenii astia de trebuia o planeta intreaga sa fie cu lupa asupra lor? Tipa e un nimeni cu acte-n regula, pentru ca am aflat cu totii ca e o fata modesta din popor. El? El cica e printul Angliei. Aha. Si? E un titlu banal si lipsit de importanta, tinand cont ca familia regala in Marea Britanie este irelevanta cam de pe la 1700. Sunt toti o formalitate, primesc o atentie inutila si nemeritata pentru ca singurul lucru remarcabil (in ochii unora, nu si ai mei) pe care l-au facut a fost sa se nasca. Wow. Incredibil. Ce speciali sunt ei.
Pe de alta parte inteleg complet dorinta britanicilor de a-si conserva cultura, traditiile si de a pastra acea noblete, acele fandoseli - elemente ce i-au caracterizat de-a lungul istoriei. Pot respecta asta. Ce nu pot respecta in continuare sunt fitzele legate de niste discutii insipide de genul - rochii, palarii, pantofi sau chiloti - toate regale.

M-a frapat si cat de multi oameni idioti sunt pe lumea asta. Daca pe englezii care s-au ingramadit la Londra sa vada cum cei doi nimeni se iau de sot/sotie i-as putea intelege pentru ca na...printul lor...care nu-i va ajuta cu nimic in aceasta viata, care mananca pana la urma din niste bani castigati la un moment dat de pe urma poporului (nu neaparat in prezent ci de-a lungul istoriei) se insura. Frumos. Dar m-au socat idiotii (scuze, nu pot formula altfel) din alte tari care si-au programat o vacanta la Londra special pentru evenimentul asta. Bai, mi se pare penibil. Screw the town itself. Let's stalk the two and see how they get married.

Toata atentia din presa. Transmisiuni in direct, interventii, reportaje la cald, inregistrari, analize. Mi se par inutile, exagerate si stupide. Nunta secolului? De ce? Daca se luau Angela Merkel cu Vladimir Putin, intelegeam, am fi asistat la ceva istoric. Dar astia doi...give me a break.
Am avut impresia ca nici daca aflam ca se insoara doi pitiponci de pe la noi nu m-ar fi interesat mai putin decat m-a interesat evenimentul asta.

Oh well, snobismul a mai cheltuit cativa bani inutili pe un fast idiot in timp ce altii mor de foamete si boli in lume. Casa de piatra!

2 comentarii:

Anca G. spunea...

O-mâ-fâ-gâ! (că de când cu Robotzii e la modă exclamația asta), am ratat chiloții regali! Să-mi fie rușine...

Stephen G. spunea...

N-am auzit cu urechile mele, dar e posibil sa se fi dezbatut si asta. Eu am preferat s-o strecor acolo ca sa fiu sigur.