miercuri, 11 mai 2011

Talente II

Tot m-am tinut sa scriu legat de finalul emisiunii si nu am gasit timp. Zilele trecute am dat din intamplare peste un clip dedicat "marelui" castigator si mi s-a parut un pic exagerat. A reprezentat totusi o buna ocazie sa reiau subiectul.

Ok, tipul (Tutu) nu mi-e simpatic deloc. Nu stiu daca-i pot contesta sau nu talentul la rap avand in vedere ca singura tangenta pe care eu o am cu genul asta este Eminem. Dar pe de alta parte nici ma pot ploconi in fata a ce a facut, adica 3 poezioare usor stupide, cu acelasi ritm care a induiosat tara. Imi pare sincer rau de faptul ca este orfan dar mi se pare un pic dezgustator ca a s-a folosit de asta pentru a fi compatimit de o tara intreaga. Prima data e ok sa o faci - ai ceva pe suflet, simti nevoia sa te eliberezi, faci un "cantec" despre asta. Dar deja cand te folosesti de situatia ta de-atatea si atatea ori de parca am fi la Dansez pentru tine, deja este un pic jalnic. Ba mai si repeta in disperare mesajele lui pacifiste si de iubire de fiecare data cand avea microfonul sub nas.

Strict legat de ce-i poate capul tipului asta, mi s-a parut la momentul respectiv prototipul perfect de folosire a glumei cu acronimul RAP (retards attempting poetry) dar apoi m-am gandit ca a folosit un instrument care a mers bine la romani, la fel ca si tipul cu jonglatul balonului de fotbal sau ca mosii aia doi care se invarteau 5 minute incontinuu. Este urat ce a facut el ca tactica in concurs. Dar incerc sa inteleg de ce-l injura internautii pe el, ca doar nu s-a votat singur. Au votat altii care se uitau la televizor. Ma gandesc ca mai idioti decat el sunt cei ce au pus botul la toata chestia asta. El pare destul de confuz in felul sau si poate nu intelege exact cat de cacat a fost gestul in sine.

Iarasi ceea ce nu inteleg este ciuda altora pe el. Cum am spus, nu-l simpatizez deloc, fata de alti participanti a fost un zero barat. Cum ar putea el vreodata sa se compare la talent cu Narcis, Ballance, Rebecca sau Medeea. Am dat exemplu de oameni care fie prin voce, fie prin fizic sunt in stare de ceva remarcabil. El ca leaga 10 rime pe un ritm repetitiv este un pic sub nivelul oamenilor astia. Dar parca unii au uitat ca la urma urmei toata treaba asta este un concurs, iar la un concurs nu castiga totdeauna cel mai bun. Uneori iese cel mai norocos.

Legat de clipul ala, s-ar putea sa fie o lectie buna, chiar daca este foarte dura. Dar trebuie sa recunosc ca in ansamblu piesa asta e mai hip-hop decat ce-am vazut de la Tutu in 3 emisiuni.

In rest ce-ar mai putea fi comentat? Ca prostilor care se uita la televizor ii doare in cot de ceea ce inseamna talent adevarat - asta e evident. Au ramas in urma oameni cu mult mai mult potential decat tipul cu fotbalul (care probabil a mers mai departe dupa faza cu vandut bicicletei) sau batraneii care se invarteau prin platou. Dar aia care au votat - atat i-a dus mintea. Ca ProTv-ul ramane un post extrem de comercial destinat cocalaro-manelarilor este iarasi evident, poftiti dovada.
 Am impresia ca totusi unii se consuma prea mult pe o chestie care trebuie luata mai usor. M-am uitat doar pentru divertisment, si de la anumiti concurenti sau prezentatori am primit si asta. Cine a castigat si de ce...nu mai depinde de mine.

Stiu ca mai exista aversiune si fata de emisiune in sine. Unele motive sunt valide dar priviti partea plina a paharului. Ne-a fost dat sa vedem la televizor oameni interesanti. Si sa fim seriosi, cam duceam lipsa de asa ceva in ultimul timp.

Niciun comentariu: