vineri, 29 aprilie 2011

La cinema - Constanta vs Bucuresti

Mersul la film ar putea parea banal dar n-aveti idee cat de diferita poate fi experienta in functie de locatie. Am fost deja de vreo doua ori in Bucuresti la doua cinema-uri diferite si de fiecare data am plecat incancatat, atat de film (ma rog, asta e pur intamplator) cat si de conditiile oferite.

In Constanta exista un singur cinematograf. Mai exact 4 sali mititele la ultimul etaj al unui "mall" aflat in faza terminala, avand in vedere cat de gol si lipsit de magazine este. Iarna trecuta chipurile au upgradat, facand o sala 3D si celelalte digital. N-am fost la 3D dar am vazut vreo trei pelicule in formatul "digital". Un bullshit mai mare nu mi-a fost dat sa vad. Au marit preturile dar calitatea imaginii si a sunetului a ramas la fel de slaba ca intotdeauna, avand in vedere ca ocazional puricii de pe pelicula apar. Digital pe dracu'. Am fost in Decembrie Harry Potter la CinemaPro si intr-adevar am vazut ce inseamna calitate adevarata la sunet si imagine. Aceiasi bani, desigur.
In plus, tot in Constanta o premiera tine o saptamana intreaga, ca sa aiba acelasi tarif nesimtit mai mult timp.

Adica stiu ca de regula constantenii vor sa aibe ei totul la fel de bun ca in capitala, dar cu o noua doza de nesimtire.
Am dat sa-mi iau un Pringles. Pretul afisat - 10 lei. Ok. Pretul cerut? 11... L-am intrebat pe cocalarul de la bar de ce imi cere alt pret afisat. Ca e gresit - asta a fost raspunsul lui sfidator de manelar prost. L-am dat dracului pentru ca nu stateam sa ma cert pentru 1 leu dar am aruncat din pacate bonul, pentru ca aveam de gand sa dau un apel pe la OPC. Mare greseala.

Ce ar mai fi de adaugat, ca desi preturile de la baruri sunt asemanatoare in ambele orase, in Constanta sunt de o calitate net inferioare, servita lent si cu scarba? Ca portia de nachos costa la fel dar ca in Bucuresti au si sos de branza pe cand in orasul meu natal nu?

Este ultima data cand mai merg la cinema in orasul asta care-mi pare a fi tot mai mizerabil cu cat stau mai mult in capitala. Preturi exorbitante la absolut orice, fitze, cocalari si pitipoance (intr-o cantitate mai mare decat in Bucuresti) si nesimtire la orice ai vrea sa fii servit. Ah, si cand ma gandesc ca vine vara...

3 comentarii:

Anonim spunea...

" Prietene " nu te tine nimeni si nu iti baga nimeni mana in buzunar .Poti sa mergi si in Congo la cinema 18 J nu 3D sau ce altfel de format doresti. Cu astea spuse iti doresc vizionare oarba

Anonim spunea...

Aaaa... si apropo de preturi , inseamna ca ai fost la cinema in Ferentari sau Pantelimon !!!

Stephen G. spunea...

Anonimule, esti prost sau prost? Ca nu inteleg.
Atata timp cat dau niste bani, cred ca ar trebui sa am niste pretentii, tinand cont ca nici macar nu am de unde alege alternative in Constanta si suntem totusi in 2011...aproape 12.

Am fost in Bucuresti la AFI si la MediaPro, bagatorule de seama. Desi probabil ca un taranete ca tine nu si-ar da seama de asta la ce tupeu de trei lei ai.

Hai sictir!