marți, 19 aprilie 2011

Jade Empire


Pentru ca initial imi instalasem cea de-a treia parte de la Assassin's Creed si am ramas dezamagit, am decis sa fac review la un joc absolut superb pe care l-am jucat acum cateva luni si de care nu am scris.Se numeste Jade Empire si a fost facut in 2005 de maestrii absoluti ai RPG-urilor - BioWare! Ii stiti pe BioWare...Dragon Age...Mass Effect - capodopere de jocuri. Si pentru ca de doi ani compania asta m-a uimit si m-a lipit nenumarate ore de monitor, am hotarat sa incep sa merg inapoi in timp.

Desi pe coperta scrie 2005, jocul arata cu cel putin vreo 2-3 ani mai evoluat. La fel ca si primul joc din seria Mass Effect care grafic cel putin era cu un an inaintea multor jocuri. Nu pot sa nu apreciez diversitatea abordata de BioWare in titlurile lor. Este evident ca acolo lucreaza oameni pasionati intr-adevar de RPG-uri dar este de apreciat ca nu s-au axat pe un singur stil. Intre titlurile lor mai vechi - Baldur's Gate si Neverwinter Nights se incadreaza la fantasy, Dragon Age reprezentand un asa-zis urmas spiritual al acestora. Star Wars Knights of The Old Republic este evident ce gen abordeaza iar Mass Effect in esenta este tot un SF. Ei bine, Jade Empire infatiseaza un univers imaginar intr-un stil al Orientului Indepartat (japonez-chinez).

Iar modul in care o face aduce cinste culturilor in sine, facand totul atractiv si interesant. Fiecare element este facut cu pasiune, dand farmec si magie. Grafica va spuneam ca mie mi se pare minunata pentru anul 2005 si pentru mine a fost un deliciu sa ma holbez la toate peisajele frumoase pe unde se poate aventura oricine incearca acest joc minunat.
Dupa modelul care apare la fiecare din jocurile BioWare, avem personaje memorabile si o poveste exceptionala. Nu vor lipsi loviturile de teatru care pe mine m-au lasat buimac (credeam ca s-a terminat jocul cand de fapt eu ajunsesem abia la jumatate) si nici interactiunile puternice intre jucator si personaje care fac un asa deliciu din toate produsele marca BioWare.

Jucatorul isi poate alege din cele 7 personaje jucabile (care va deveni in cele din urma erou/eroina) si va porni intr-o calatorie extraordinara in cautarea Maestrului ce a fost rapit de...niste oameni rai, cred. Pe parcurs se vor intalni o gramada de companioni interesanti cu care se vor lega prietenii puternice si poate chiar mai mult - da, jocurile BioWare au darul sa faca chestia asta.

Gameplay-ul are doua parti - cel de lupta - unde exista gramezi de stiluri de arte martiale abordate (nu glumesc, chiar sunt gramezi) fie cu arme sau fara si chiar niste stiluri de control asupra focului, apei, pamantului si aerului (Avatar The Last Airbender Style) precum si metamorfozarea in niste creaturi magice - si cel de dialog care seamana izbitor de bine cu ce aveam sa vedem patru ani mai tarziu in Dragon Age : Origins. Tot asemanator cu DAO, eroul nu are voce si vorbele sale sunt date prin liniile de dialog care pot fi alese de jucator.

Muzica si ambientul in general fac din Jade Empire un peisaj grozav care oscileaza dintre un paradis oriental intr-un adevarat cosmar (in functie de locatii). Vocile celorlalte personaje si in general ale companionilor sunt de prima-mana, asa cum si companionii din seriile DA si ME ne-au obisnuit.
Ca orice RPG care se respecta, JE se intinde pe destule ore - 20+ mi-a luat mie si in functie de ce personaj jucabil alegi, experienta poate sa difere.
Nu insist prea mult asupra povestii pentru ca este mult prea frumoasa pentru a fi spusa aici. Merita experimentata individual. Am o singura intrebare - ce mananca scriitorii astia de la BioWare de scot pe banda rulanta atatea povesti grozave?

Va indemn cu caldura sa-l incercati, gameri sau nu. Jocul arunca o privire complexa si atractiva asupra culturii asiatice intr-o maniera de care va veti indragosti imediat. Nu e complex, timpul de acomodare cu stilul este scurt si merita. Doar e BioWare, povestea buna este garantata. Nota 9/10!

Mi-a placut foarte mult sa joc Jade Empire pentru ca mi-aduce aminte de o perioada mai frumoasa si mai relaxata in istoria gamingului cand conta mai mult gameplay-ul si povestea si mai putin tehnologia grafica de ultima generatie care pare sa stea in mintea tuturor producatorilor de vreo 2 ani incoace. BioWare inca face lucrurile cu pasiune dar au cazut si ei in patima DirectX-ului si a Pixel Shaderului. Normal ca vrem jocuri care sa arate si frumos pe langa toate celelalte, dar simt ca tehnologia asta avanseaza prea repede si face sa se piarda din vedere alte lucruri mai importante.

Spre exemplu azi-maine va aparea Portal 2. Prima parte a fost pur si simplu geniala, avand o grafica mai mult decat decenta care insa nu tinea sa-ti rupa PC-ul in bucatele cu cerintele lui. Partea frumoasa? Portal 2 pare sa meaga dupa acelasi principiu. Grafica sa arate dragut dar sa ramana pe locul 2, gameplay-ul si povestea sa aibe prioritate. Imi place atitudinea asta. Abia astept sa apara.

Niciun comentariu: