sâmbătă, 11 octombrie 2008

Diplome

E noua manie a liceelor din Romania si a tuturor elevilor din tara - sa avem diplome, sa fie dosarul si CV-ul mai gros cand va veni momentul pentru facultate. Pe de-o parte e bine...ai diplome, ai ceva cunostinte suplimentare, te duce capul - probabil ca meriti sa studiezi mai departe la facultate si esti admis.

Pe de alta parte, chestia asta atinge obsesii. Hai sa dam certificate la engleza, dar si la franceza. Sa nu uitam de spaniola. Hai si la informatica! Si incep : FCE, CAE, DELF, DELE, ECDL...niste chestii cu multe initiale. Mie mi se pare o nebunie totala. Sunt atat de multe, timpul e atat de limitat si se cer atat de multi bani ca te apuca ametelile.

Pentru primul examen Cambridge pe care l-am dat in vara...am platit 500 de lei. L-am luat, e timpul sa dau nivelul urmator anul asta. Alti 500 de lei! Dar e engleza. Eu iubesc engleza, e un sacrificiu care merita. Si diploma aia te face mandru.
Anul asta faceam pregatiri pentru ECDL care e un certificat pentru informatica (de fapt e pentru TIC , aplicatii in Office sau asa ceva) si care costa 600 de lei. Trai-ti-ar! Deci trebuie cheltuit atat ca sa inveti niste chestii relativ (din ce am auzit) banale. In prima faza m-am lasat pagubas. Am zis ca pur si simplu nu se merita. Fuck it, ramai cu Cambridge-ul si se rezolva. Dar te pui cu mama...e drept ca sunt banii ei si eu nu am de ce sa zic ceva dar...sunt 600 de lei! Cica pana la urma ma voi inscrie si eu. Oh Happy Day!

Cat despre celelalte certificate la limbi straine...pentru mine franceza a murit in clasa a 7-a (tranzitia scoala generala-liceu) iar spaniola - am sters Acasa TV din grila de programe si oricat de misto ar fi limba...de certificat nu poate fi vorba.
Da, sunt lenes de felul meu si vreau sa fac de regula cat mai putin efort. In anumite cazuri ma pot motiva sa fac totul asa cum trebuie si de regula imi iese. Doar ca in momentul de fata nu pot sa-mi spun mie ca am nevoie de toate astea. Ciudat, nu? Toata lumea ma mintea ca la liceu va fi frumos si palpitant. Da, asa a fost in clasa a 9-a, dar a zburat prea repede. Acum toata lumea are pretentii si toata lumea ameninta cu BAC-ul si facultatea. Nu o spun ca pe un lucru rau. Ma plang ca uneori timpul trece prea repede.

Zboara atat de repede si nu mai simti momentele frumoase sau pur si simplu uiti...
Cine nu cunoaste "Ani de liceu" ? Toata lumea stie cantecul. E frumos, plin de energie si motivatie. Ei, alea erau alte vremuri. Acum liceul este doar o perioada in care poti sa strangi diplome.

Niciun comentariu: