vineri, 24 octombrie 2008

Cap in cap

La noi e mai mareu rost de scandal. Cand in tara asta vor exista persoane (din lumea publica, desigur) care nu se vor mai certa, atunci eu o sa emigrez in Congo. Bineinteles ca cel putin 90% din certurilea astea sunt facute pentru imagine si pentru prostimea care pune botul la orice si care categoriseste orice cu "bun" sau "rau".

Mai nou, Mircea Badea se cearta cu Serban Huidu. La prima vedere nimic deosebit, ar parea ca un mic conflict gen Basescu-Tariceanu sau Radulescu-Marin. Numai ca acest clinch a depasit de mult limita decentului .Culmea, amandoi par a fi doi oameni indeajuns de inteligenti pentru a nu se cobori la un altfel de nivel. Din pacate, amandoi dau gres si pe mine - telespectator, m-au lasat cu un gust amar.
Amandoi sunt oameni de televiziune. Badea face In gura presei pe Antena3 in care pamfleteaza revista presei prin mici comentarii, ironii, pareri s.a.m.d Pe Huidu il stie toata lumea. Face Cronica Carcotasilor pe PrimaTv cu Mihai Gainusa si ar fi de prisos sa mentionez despre ce e emisiunea. Toata lumea stie.
Motivul principal sau asa-zisa sursa de conflict imi scapa in momentul asta. Dar mai in gluma, mai in serios, cei doi se urasc de moarte. Toata chestia asta e stupida din mai multe motive. Amandoi se insulta ca niste scolari de clasa a 5-a, dandu-si apelative care de care mai colorate, fiecare in emisiunea lui (sau pe blog, in cazul lui Huidu). Unde s-a ajuns? Pai internetul e mare, asa ca s-au format doua tabere. Pro Badea si Pro Huidu. Probabil ca noaptea se intalnesc in gasti si se dac confruntari sangeroase, pentru ca altfel nu-mi explic de unde atata prostie (verificati blogul lui Huidu si o sa vedeti) pe romanii care se grabesc sa-si dea cu parerea si sa ia partea cuiva.

Eu personal vreau neaparat sa nu tin cu nimeni si chiar sa critic acest conflict pueril. Da, il urmaresc mai mult pe Badea la TV. In fiecare seara, in timp ce exersez pentru programul cu "100 push-ups". Omul vorbeste acolo, mai zice o parere, o gluma. Trece timpul, e bine! Cronica o urmaresc mai rar, din mai multe motive. Cateodata pentru ca se interesecteaza cu meciurile de Champions League, sau cu vreun film bun la HBO iar alteori pentru ca sunt plicticosi. Asta n-ar fi neaparat vina lor, doar ca nu apar perle bune la TV saptamana de saptamana si le dispare baza, pentru ca mini-tentativele lor de scenete a la Mondenii sunt destul de slabute. Dar nimic nu se compara cu o Cronica de toamna, dupa 2 luni de pauza! Eu cel putin nu gasesc nimic mai savuros. Ma rog, prin asta incerc sa va spun ca intradevar vreau sa fiu impartial in chestia asta.

Atitudinea celor doi e de-a dreptul bolnava. Huidu are evident boala pe tot ce inseamna trustul Intact, de la Ciutacu pana la Stan, Gadea, Cristoiu si inapoi la Badea (hai ca toti astia la un loc sunt haiosi uneori), iar Badea injura tot ce nu inseamna Antena. Sincer, m-as fi asteptat la mai multa minte de la doi oameni destul de inteligenti, cu facultate care au pareri asemanatoare cand vine vorba de tara in care traim. Ei in schimb, sunt ca doi berbeci care se izbesc fara sa priveasca un pic in jur.

De ce am scris toata poliloghia asta de mai sus? Vreau sa-mi raspund mie insumi la intrebarea : de ce ar face 2 oameni de televiziune atata scandal de-a dreptul inutil, dupa principiul - tu esti prost, eu am dreptate - idiotule! eu am dreptate. Mai rau este ca prin ceea ce spun/scriu ei, reusesc sa manipuleze indirect zeci de oameni (531 de comentarii pe blogul lui Huidu, dintre care 90% se impart in ultrasi Huidu sau ultrasi Badea). De ce? De ce atata scandal pentru nimic? Daca nu-l suporti pe cutarica nu poti mai bine sa taci si sa ignori. Pana la urma de ce e Romania populata de-atata conflicte si atata extremism?

Zi de zi imi pun genul asta de intrebari si zi de zi descopar ca vreau sa plec naibii de-aici, lucru care de altfel ma intristeaza, pentru ca pana la urma...cine ar vrea sa-si paraseasca tara?

Niciun comentariu: