sâmbătă, 27 septembrie 2008

Seriale vs Filme

Sa fie productiile tot mai slabe care apar la Hollywood sau simpla dorinta a fiecaruia pentru o poveste lunga, de vazut pe o perioada mai mare de timp?
Tot mai multa lume urmareste cu cel mai mare interes fel si fel de seriale (printre acea lume, si eu!).
In schimb, citesc tot felul de articole cum ca mersul la cinema pur si simplu nu mai este prioritar oamenilor. Si totusi, serialele sunt pe val! Eu am impresia ca Hollywood-ul pur si simplu nu mai reuseste sa faca filme bune. Cel putin...filme care sa-mi placa mie. As putea sa numar pe degetele de la o mana filmele din ultimii 2 ani pe care le-am vazut si care chiar mi-au placut. Little Miss Sunshine, Juno, The Bucket List...poate si un No Country For Old Men. In schimb, serialele care tot apar au darul sa fie destul de misto...cel putin in primele (maxim) doua sezoane. Cam asta ar fi problema seriilor pe care le putem vedea la TV (sau pe dvd, daca suntem destul de smecheri). Au darul sa se lungeasca la infinit si dintr-un subiect destul de interesant sa transforme in cea mai mare plictiseala posibila. Mai jos sunt serialele pe care le-am urmarit/inca le urmaresc cu un oarecare interes :

1.Prison Break - primul sezon a fost genial! Cand am inceput sa-l vad...ei bine, nu puteam avea destula rabdare pana la urmatorul episod. Actiunea era atat de alerta si pe parcursul primului sezon s-au intamplat atatea incat nu-ti venea sa crezi ca nu trecusera decat 22 de episoade. L-a sezonul 2 m-am uitat pentru ca actiunea se lega excelent. Ce avea sa se intample cu evadatii? Nu mai era la fel de intens ca primul dar te tinea lipit de ecran ceva timp. Sezonul 3 l-am urmarit din inertie. Deja o daduse intr-o mare prosteala si numaram cate episoade mai are pana se termina. Acum, in septembrie, a aparut si sezonul 4. Il mai urmaresc doar pentru ca...ei bine - e la moda. Povestea este trasa de par atat de mult incat cred ca a chielit. Actorii joaca execrabil si tot ce se intampla ma plictiseste teribil. Bine ca nu apare decat un episod pe saptamana. Ma intreb doar...o sa-l termine odata?

2.LOST - initial am privit sceptic serialul asta. Dar cu timpul am inceput sa urmaresc pe AXN pana cand m-am mutat de tot pe dvd, cu el luat de pe internet. Evident. Povestea este buna, te captiveaza. Tehnica flashbackurilor (respectiv flashforwardurilor in sezonul 5) e destul de inspirata si toata treaba e infasurata in mistere, secrete si enigme. Doar ca la un moment dat te saturi de atatea chestii pe care nu le stii. Plus ca are darul se devina un pic absurd. Deci erau ei, Naufragiatii...au aparut si Ceilalti, parca mai erau si Altii si probabil urmeaza Acestia sau Aceia de Dincolo. Intelegeti unde bat? Cum e posibil ca pe o insula parasita de pe care nu poti pleca sa tot apara personaje noi? Daca unii sunt naufragiati, atunci de ce au tot timpul ce manca, haine curate si toate tipele sunt coafate si epilate? La naiba, buncarul ala a facut BUM! De unde mai au resurse? Si ce naiba e pana la urma fumul negru? E chiar atat de greu de aflat? Si de ce trebuie acest Jack sa fie eroul cel mai intelept, corect si virtuos? Eu l-as fi omorat pe el in loc de Boone, Shannon sau Alex. Si l-as fi pus pe Sawyer conducator ! :D

3.Supernatural - in momentul asta este serialul meu favorit. Actiunea in sine este banala si nu vad vreun motiv (altul decat prea mult timp liber) pentru care cineva sa vada primele doua sezoane episod cu episod. Eu le-am vazut dar mersul lucrurilor e de-a dreptul banal. Din sezonul 3 avem o poveste ceva mai legata. La fel si in 4 (care a inceput saptamana trecuta). Dar nu asta face serialul deosebit. Supernatural are ceva care lipseste cu desavarsire de la Prison Break si LOST. Pune un mare accent pe personaje. Adica pe cei doi frati - Dean si Sam. Pur si simplu te obliga pe tine, cel care vizionezi serialul sa-ti pese de cei doi. Te face sa admiri relatia dintre ei si sa-ti placa glumele pe care le fac unul asupra altuia. Cui ii mai pasa de poveste sau de intorsaturi. Cred ca amandoi au murit de vreo 10 ori pe parcursul a 3 sezoane dar tot nu am aceleasi sentimente fata de ei cum am fata de Sara din PB (adica, intoarce-te in mormant, idioato...ca era mai bine fara tine).

4.Two and A Half Men - comedie usurica. Sitcom mai degraba decat serial. Este probabil singurul rol in care-l agreez neconditionat pe Charlie Sheen. Fiind o simpla comedie...are momente si momente. Primele doua sezoane au fost foarte reusite. Urmatoarele doua mi s-au parut destul de slabe iar 5-ul ceva mai bun. Dar e relaxant sa te uiti si sa mai razi putin. Sunt glume si ironii fata de natura umana si cei 3 sunt extrem de haiosi. Mie unul nu mi-au placut niciodata Seinfield, Friends sau Married With Children, dar hey! serialul asta e chiar misto.

In schimb, filmele artistice care-mi pica in mana (de fapt in mouse) sunt foarte slabe, plicticoase sau neinspirate. Asa ca in loc sa te uiti la Hancock (inceput foarte misto dar finalul de trei lei) nu mai bine iei de la capat primul sezon din Prison Break?
Poate pana la urma nu pirateria este de vina pentru salile de cinema goale. Poate sunt productiile foarte slabe ce apar an de an. Poate cand vor inceta sa apara mizerii de teapa lui Wanted, 300 sau Spiderman 3 se vor umple iar cinema-urile. Poate...

Niciun comentariu: