joi, 19 iunie 2008

Final de Euro

Am asteptat o zi dupa meciul cu Olanda sa ascult si parerile celorlalti cu privire la nationala noastra de fotbal. Da, corect! Prea multa mediatizare pe tema asta si totusi...hai s-o terminam mai formal. E adevarat ca si nationala de handbal masculin s-a calificat dupa multi ani la un turneu final si ca nici pe sfert nu-si vor crapa creierii ziaristii si fani ai sportului in general pe tema asta dar...

...am pierdut! Pai, ma asteptam. Numai dupa ce promitea partida m-a facut sa prevad asta. Toata lumea o arata pe Olanda cu degetul - o sa dea meciul Romaniei! A fost asa? Un fan infocat al nationalei ar spune : Nu domne, au fost mai buni ca noi si punct. Sincer, asa spuneam si eu ieri. Apoi am inceput sa revad fragmente din meci. Si Mircea Badea era ironic cu privire la acest meci si spunea ca Olanda ne-a lasat...dar noi am fi fost prea prosti ca sa ne dam seama de asta. Oare chiar asa a fost? Le-a lipsit maturitatea, atat echipei cat si lui Piturca. Jucatorii au fost foarte naivi si fricosi. La fiecare atac noi dam inapoi cu toata apararea. Intr-un caz asemanator, Olanda pastra 2-3 oameni in fata. Ma gandesc in principal la ratarea lui Arjen Robben din prima repriza. Un critic incurabil ar spune ca Robben a ratat intentionat si ca ne-ar fi servit pe tava in prima repriza o victorie care sa para totusi veridica. Chiar a fost asa? Chiar atat de fraieri au fost jucatorii romani? Olandezii faceau erori individuale, greseau pase - la ratarea lui Codrea parca toti stateau tintuiti pe loc - doar, doar sa se trezeasca romanii si sa dea dracului un gol. Si noi n-am fost in stare. Bineinteles ca batavii sunt o echipa profesionista si mandra si in repriza a doua au inteles ca noi in veci nu mai inscriam asa ca au dat la vrajeala 2 goluri ca sa incheie conturile.
Asta ar fi o teorie...

A doua teorie ar fi ca prudenta l-a ucis pe Piturca. Atacul a fost de multe ori inexistent la noi. Constructia mergea incredibil de greu. Era 1-0, Piturca in loc sa ingroase atacul, el introducea un jucator lent si lipsit de forma (Dica) si un mijlocas rapid dar usor de depasit la duelurile fizice (Fl.Petre). E drept ca suntem la pamant cu atacantii, dar daca tot ii ai pe astia 3, foloseste-i naibii. Marica de ce a venit la Euro? Inteleg, lipsit, nelipsit de forma dar baga-l ca poate, poate... Ne-am aparat destul de ok, dar cand ai asa adversari nu poti sa te aperi la nesfarsit. Adevarul e ca suferim grav de la linia de mijloc in sus. Avem nevoie de niste mijlocasi puternici si rapizi, atat pe stanga cat si pe dreapta (nu, Banel si Petre nu sunt mijlocasi - sunt depasiti). Mai avem nevoie de un atacant muncitor langa Mutu care sa nu piarda vremea la pomana ci sa munceasca mai mult pe teren. Nu stiu daca-i avem, dar e evident ca avem nevoie de ei. Daca n-am fi ratat atat cu Italia si am fi fost mai tupeisti cu Franta...da, asta a fost problema! Lipsa de tupeu. E inadmisibil ca tu - condus cu 1-0 si necalificat sa joci la fel. Exact la fe. Uitati-va la Turcia. Asta da atitudine. Bravo lor. Uitati-va la Rusia. Au vrut victoria, au obtinut-o, chiar daca Suedia era un adversar foarte puternic. Asta e... destul de inutil sa ne facem sange-rau doar ca stim ca se putea mai mult. Dar pana la urma, noi n-am mai fost in aceasta ipostaza din 2000, nu e mai bine sa ne multumim cu ce am facut si sa speram la mai mult pe viitor? (asta daca ne mai calificam) Poate... Chiar si cu aceste rezultate, Romania a terminat pe locul 3 in fata Frantei si...nu s-au facut de ras, asa ca bravo Romania! Doar ca data viitoare, sa fie mai bine!

Niciun comentariu: