duminică, 23 decembrie 2007

Carti,dorinte si cadouri

Am terminat Harry Potter si Talismanele Mortii in aproximativ 47 de ore...inceputa Vineri seara si terminata Sambata(tot seara).Am ramas cu mai multe impresii si gusturi.Intai si intai am ramas cu un gust amar.Am avut acest gust de fiecare data cand terminam cate-un volum din HP.Acum senzatia este cu atat mai puternica cu cat stiu ca a fost ultimul volum si ca povestea s-a terminat.
Mi-a placut enorm...S-a completat totul,toate misterele au fost dezvaluite...toate personajele rezolvate.Mi s-a parut nedrept ca Rowling a ucis atatea personaje.Chiar cred ca nu era necesar.A lasat un mare gol in viata acestor personaje fabuloase pe care le-a creat.Categoric aceasta carte este si va ramane una din favoritele mele.
Cealalata senzatie este una de completare.Aceasta carte a fost o bucatica din sufletul meu.Am crescut odata cu Harry...am trecut printr-o parte din sentimentele sale,m-am regasit enorm in cine e el.Am fost putin incomodat de faptul ca apoi el a crescut mai mult ca mine,in doar cateva pagini zburand 19 ani.Harry Potter a trecut prin multe,a depasit o groaza de obstacole,si magia s-a incheiat...el devenind implinit.Intrebare mea este...voi ajunge la fel de implinit ca el?

Mai multa lume s-a apucat sa faca scrisorele pentru Mos Craciun,ca o dorinta pentru 2008.Mi-am zis ca nu e corect sa fiu mai prejos astfel ca o sa insirui o parte din dorintele mele...ce sper sa se transforme candva in cadouri.
-Vreau sanatate si liniste.O fi cliseu,plictiseala etc. dar este exact ce vreau eu in primul rand.
-Vreau succes in anul scolar,si sa se termine cat mai repede.
-Vreau sa merg la concertul Iron Maiden din vara.
-Nu vreau sa vina Metallica in primavara.Sa vina in 2009,ca in 2008 am treaba...Ei sa scoata albumul si sa-si inceapa turneele prin State-asta o sa fie pe 14 februarie.
-Vreau mai multe carti bune ca sa citesc asa cum am citit Harry Potter.Elanul care mi l-a dat cartea asta a fost uluitor.De mult nu am citit cu atata pofta...
Cam atat vreau eu.

Revenind la carti,am citit acum...wow...s-au facut 2 saptamani,si imi trebuia la teza, romanul John...vreau sa spun...romanul Ion de Liviu Rebreanu.Ok,trecand peste tehnica teribil de plictisitoare a lui Rebreanu,care da peste cap atatia critici...eu n-am inteles care e marea smecherie cu aceasta carte,si de ce este atat de importanta pentru invatamantul liceal.Tin sa o aseman cu Baltagul,care iarasi nu mi s-a parut extraordinar de grozava,dar care avea acel ceva a lui Sadoveanu ce i-a dat un oarecare deliciu.Dar Ion?... Totusi...ce sa inteleg eu din asta? Ca Ion,un taran roman din Transilvania,batausul si smecherul satului,muncitor si istet dar cam pervers era avid dupa pamant si ca in cele din urma l-a inghitit pamantul.Am ramas socat cum si pe el si pe Vasile Baciu ii durea fix in cot si o bateau din reflex pe saraca Ana pe care am inteles-o din plin ca s-a sinucis.Asta nu mai la romani se putea intampla,mai ales ca nimeni nu lua nicio masura.Cel mai aiurea era foamea asta imbecila dupa pamant a lui Ion si a lui Vasile care mi s-a parut trasa din Biblie,cu una din Pildele lui Iisus.De partea cealalta, firul familiei Herdelea mi s-a parut mai interesant.
Momentan citesc "The Picture of Dorian Grey" de Oscar Wilde in lb.engleza.Cartea asta este plina de filozofisme si glume englezesti.Iar una chiar mi-a atras atentia de cat de seaca si amuzanta poate fi in acelasi timp:

"They say that when good Americans die they go to Paris" (aluzie la tratatul de alianta si comert incheiat intre SUA si Franta in secolul 18.Cred ca actiunea are loc in perioada asta...)
"Really! And where do bad Americans go when they die?"
"They go to America!" (rasete).

Oricum...vreau sa o termin!
Cam atat.De data asta chiar ca va zic pe bune: Sarbatori Fericite ! Craciun Fericit !

PS.Ma intorc cu un articol pe 27...cred ca stiti de ce...

2 comentarii:

Oana Stoica Mujea spunea...

Si eu am ramas cu o parere de rau ca s-a terminat HP, dar am citit-o mai repede ca tine :D
Nu incerca sa intelegi de ce trebuie sa citesti Ion si Baltagul. Eu nu am inteles niciodata, nu cred ca tu vei reusi. Sa ai un Mos plin de cadouri.

ib spunea...

imi place articolul tau. m-ai inspirat sa scriu ceva si sper s-o fac cat de curand..