luni, 20 februarie 2012

Cel mai prost din curtea şcolii

Am văzut şi eu cu stupoare episodul ăla stupid de la Antena1 cu filmuleţul cu Boc şi tot scandalul de după care a înroşit cablurile tv cu revolte, acuze şi injurii.

Sincer eu m-am săturat de oameni care aleg părţi în tot circul ăsta şi consideră că deţin adevărul suprem, fiecare din diverse motive. În primul rând eu cred cu tărie că la capitolul televiziune, Antenele sunt cele mai penibile specimene ce se pot găsi într-o grilă de programe din România. Antena1 are buletinele alea imbecile formulate doar de dragul de a ajunge ProTv-ul într-o perpetuă cursă a prostiei şi a informării eronate şi emisiunile de mâna a patra cu prezentatori şi jurişti îndoielnici. Antena2 este un post atât de piţi încât nici nu cred că merită să menţionez ceva mai mult decât Morar şi Brancu. Şi-am rezumat tot. Antena3 ar fi ok cu tot cu ştirile dacă ar renunţa puţin la ura asta anti-putere care a ajuns de la un statut corect şi apreciat de mine, la o adevărată obsesie.

Totul la Antene se măsoară în alb şi negru. Ori eşti cu ei, ori eşti băsist, nu există niciodată cale de mijloc şi insistă cu o ură stupidă şi nejustificată, exploatând la maxim ultrasul din fiecare român, cu fel şi fel de procedee jenante prin care aruncă cu mult rahat în cei care, consideră ei, merită.

Nu-l suport deloc pe Băsescu şi nici pe cei de-o teapă cu el. Îi doresc o moarte sinceră pentru că pentru mine el reprezintă o icoană a ipocriziei, nesimţirii, corupţiei şi prostiei - elemente care ne caracterizează ţara de prea mult timp. Niciuna dintre chestiile astea nu au început cu el. Dar categoric au ajuns pe nişte culmi mai înalte.

Înţeleg de asemenea poziţia pe care trebuie să o ia trustul Intact în raport cu puterea, aceea de opoziţie. Nu am nimic împotriva ei. Ce mă deranjează este penibilul cu care se luptă împotriva puterii. Mă deranjează ura asta sălbatică pe care fiecare angajat la Antene o arată faţă de orice nu le convine lor. O critică lipsită de orice fel de constructivitate, demnă de ciobanul de pe câmp care vine şi-ţi dă una-n cap că aşa i se năzare lui. Nu ştiu care este cuvântul cheie...nesimţire? Prostie? Imbecilitate?

Cert este că au luat-o pe un drum ruşinos şi ridicol din care nu vor ieşi cum se aşteaptă. Vreau să cred că poporul ăsta nu va pune botul la atitudinea de rebeli ala Robin Hood pe care o au ăştia legată de ţara în care trăim în aceeaşi măsură în care nu par dispuşi să mai pună botul la vreo mizerie din partea lui Băsescu & Co. pentru că la finalul zilei - toţi sunt o apă şi-un pământ. Niciun Voiculescu, USL sau orice alt nume nu va crea diferenţa aia pe care ne-o dorim cu totul. Asta probabil n-o vom putea face decât noi, oamenii de rând, dacă se va trezi vreodată în noi o conştiinţă îndeajuns de puternică încât să-i dăm la o parte pe toţi şi să o luăm de la capăt.

Antenele arată acum ca un puşti idiot din curtea şcolii care este enervat de unul la fel de idiot. Şi nu ştie cum să-şi canalizeze energia împotriva lui...decât cu pumnii şi picioarele, cu înjurături şi alte acţiuni demne de ultraşi analfabeţi dintre blocuri, băieţii de cartier...ştiţi voi.
M-am uitat mai mult la tv în vacanţa care doar ce a trecut şi îl priveam cu tristeţe pe Mircea Badea. Eram dezamăgit pentru că s-a schimbat. Totul era concentrat într-o singură direcţie, fără alte opinii, păreri. Un singur adevăr, o singură tabără. Şi multă, multă ură şi multe, multe înjurături. Mă întreb unde a dispărut imaginaţia şi umorul ăla care mă făcea să-l urmăresc seară de seară prin liceu. Şi de asemenea mă întreb dacă el crede că a meritat schimbarea asta şi o simte ca pe o decădere a produsului de televiziune pe care-l oferă, aşa cum o simt eu.

Sunt sigur că, spre exemplu în SUA, şi Obama are o opoziţie care-l critică constant şi caută să-i submineze încrederea în faţa poporului. Dar sunt convins că nu se recurg la trucuri din astea penibile.

În final întăresc prin a spune că nici Boc nu mi-este şi nici nu mi-a fost vreodată simpatic dar atacul Antenei şi a cocalarului de Capatos a fost pur şi simplu stupid, cretin şi lipsit de vreun fel de demnitate.
În acelaşi timp, cei care critică Antenele (mă refer la celelalte televiziuni) ar trebui să le urmeze exemplul şi să tacă pentru că în mizeria asta de media românească nimeni nu are dreptate. De ce ar avea? Sunt doar nişte copii care se împroaşcă cu noroi.

Niciun comentariu: