marți, 8 februarie 2011

Vista ma uraste

Si asta n-ar fi neaparat o problema pentru ca si eu il urasc inapoi (pe ea/el sau orice ar fi acest absurd sistem de operare) dar mai nasol este cand face dezastre unor persoane care chiar au nevoie de un computer constant, care sa-si faca treaba (una simpla si de baza dar importanta).

Laptopul mamei avea Vista licentiat si desi intotdeauna facuse niste figuri inimaginabile, fiind mai fitos decat o pitipoanca de cafenele, niciodata nu mi-a adus stresul pe care l-a provocat intr-un final acum vreo 3 zile. S-a hotarat el ca trebuia sa verifice hard-diskul de erori iar eu ca unuia care-i pasa de masinarie, i-am dat voie. Nu stiu sa explic ce s-a intamplat, cert e ca dupa un restart...nu mai aveam Windows pe C. Ok, de fapt nu mai aveam nimic pe C...multumim inca o data momentului cand am decis sa montam programul de contabilitate pe drive-ul D pentru ca daca nu...astazi am fi fost mult mai saraci - si cu duhul si cu banii. Cu toate astea, s-au pierdut o gramada de chestii folositoare, fel si fel de programele indelung lucrate (recuperabile de pe net dar fara datele personalizate), muzica, ceva poze etc.

Dupa ce am suferit in liniste cateva minute (daca se intampla PC-ului meu, poate nu mi-ar fi pasat la fel de mult dar laptopul asta inseamna mult pentru multe persoane) m-am apucat sa reinstalez o versiune sterpelita (bye bye licenta) de Vista Ultimate in speranta ca voi salva aparentele. In continuare nu stiu exact ce a fost in mintea oamenilor astia de la Microsoft de au facut o asemenea aberatie de sistem, dar ce mai conteaza? Laptopul a venit acum vreo 2 ani cu Vista preinstalat, laolalta cu driverele. Niciun cd, nicio hartie. Nimic. Totul impachetat pe hard. Hardul s-a sters jumatate - rezulta nimic cu care sa incep. Aveam un dvd cu Vista dar niciun driver. Nimic nu merge fara drivere, in mod evident. Nici macar touchpad-ul. Stau si ma intreb - daca n-aveam mouse, ce naiba faceam? Internet nu, video sau audio nici nu mai vorbesc. Noroc ca exista optiunea "suna un prieten". Dar acum serios, oare oamenii astia care fac laptopurile se gandesc ca poate idiotenia aia de Vista va crapa intr-o buna zi si ca vei avea nevoie de noi drivere? Si daca da, de unde se presupune ca le iei? Mai ales daca esti mizantrop si nu vorbesti cu nimeni...ce faci? Dai un anunt in ziar.

Am mai pierdut un numar de ore incercand sa fac din Vista sa mearga decent, fara sa se blocheze inexplicabil din toate cacaturile si utilitatile care nu folosesc nimanui dar care mananca din resurse fara sa se sature vreodata. Intr-un acces de nervi am renuntat pentru mama la Firefox care se incapatana ca odata la cateva minute sa se blocheze inexplicabil, chiar si cand nu era pus sa faca nimic. Acum va scriu de pe Chrome si sunt entuziasmat de cat de simplut si rapid este! In sfarsit ma simt si eu in anul 2011! Aseara am vazut lejer cateva filme dupa ce-mi pierdusem speranta. Totul pare sa fi revenit la normal...inca nu stiu de ce nu functioneaza touchpadul.

Funny fact : Microsoft intentiona sa opreasca user-supportul pentru XP (update-uri si toate cele) in August anul trecut. Cu toate astea inca mai apar update-uri lunare la mine pe PC si in luna ianuarie. Si asta ma incurajeaza sa nu renunt prea curand la el. Cel putin nu in favoarea lui Vista. Si desi lumea zice altfel, inca privesc cu suspiciune si Windows 7.
Nu-mi dau senzatia ca sunt indeajuns de rapide si simple. Din contra. XP-ul meu (SP3) e un avion cu reactie in comparatie cu Vista-ul (Ultimate) mamei (acelasi numar de RAM, un procesor mai puternic din partea mea, ce-i drept).
Si nu sunt singurul care se plange de chestia asta. Tineti minte asta?
Serios, pana la urma care e scopul? Pentru ca mi se pare ca s-a pierdut esenta. Vrem lucrurile cat mai rapide si simple nu lente si complicate. Firefox era la inceput o adevarat minune pentru mine. Atat de rapid si usor de folosit...acum iti vine sa te iei cu mainile de cap cand vezi cat de greu se misca. Chrome este ce era Mozilla la inceput...dar ma intreb pana cand?

Concluzia zilei de azi? Computer? Nay! Iesit afara (15+ grade!!!) ? Yaaay!!!

2 comentarii:

Andrei spunea...

Imi imaginez ce draci ai avut; I know I would have. Windows merge mereu dupa cum bate vantul si trebuie sa te astepti mereu sa apara cate o problema :D
Windows 7 merge binisor dupa parerea mea (cu niste resurse decente)
Windows XP on the other hand always worked smoothly. Nu merge sa instalezi direct XP pe laptop?

Stephen G. spunea...

Nu exista drivere decat pentru Vista si Windows 7 :D