vineri, 14 mai 2010

Assassin's Creed II


Intr-o lume de demult, mai buna, mai libera, mai lipsita de griji si mai plina de timp liber, Stefan juca Assassin's Creed si facea un review la el pe blog la scurt timp dupa.
S-au dus vremurile alea...2008! Ce an! Acum la 2 ani distanta, iata-ma cu Assassin's Creed 2 dus aproape pana la capat, jucat foarte rar, printre reprizele de romana, istorie si geografie. Dar ce altceva as mai putea sa scriu pe-aici?

Primul lucru pe care as vrea sa-l mentionez este intreg scandalul provocat de Ubisoft si al lor sistem de protectie, menit sa-i infunde definitiv pe pirati, crackeri si fani ai torrentelor de toate varstele. Ubisoft intotdeauna au vrut ei sa fie miezul din dodoasca la sisteme de protectie si n-au facut altceva sa ingreuneze inutil situatia pentru cumparatorii lor. Assassin's Creed 2 a fost spart, la fel cum de-a lungul timpului au patit si Prince of Persia 3, Splinter Cell Double Agent, Assassin's Creed I sau Avatar. Poate a durat un pic mai mult dar a fost spart. Sunt uluit ca in continuare crackerii dau peste nas unor investitii de mii de dolari si sparg intr-o luna un sistem foarte laudat si mediatizat.
Assassin's Creed 2 trebuia sa se joace doar cu acces permanent la internet iar salvarile urmau sa existe doar pe serverele Ubisoft. Ingeniozitatea crackerilor a creat un emulator virtual pentru accesul la internet si pentru serverul de salvari. Dupa doar o luna de la lansare. S-ar putea spune ca au stat putin pe ganduri grupurile de crackuit jocuri, dar categoric au gustat provocarea.
Ca dovada ca Splinter Cell Conviction, scos acum vreo 2 saptamani a fost crackuit cu o saptamana inainte de lansare, desi folosea aceeasi protectie ca si AC2.

Cam atat cu detaliile tehnice. Assassin's Creed ...daca cititi review-ul de-acum 2 ani, era foarte promitator si facea lucrurile asa cum trebuie pana la un anumit punct. Interveneau apoi niste chestii stupide, desprinse din mama nerealismului si a prostiei. Lupte demne de Kill Bill cu 40 de templieri (total nerealist si enervant), misiuni repetitive si...nu in ultimul rand...cersetori, carausi, leprosi care boicotau incognito-ul eroului cand iti era lumea mai draga.

Partea a doua vine cu imbunatatiri majore si este cu adevarat mai bun decat predecesorul sau. S-au scos misiunile repetitive. De fapt, desi exista side-questuri, nu sunt foarte interesante sau obligatorii, iar misiunile care urmaresc povestea sunt fiecare in parte destul de interesante incat sa te tina in priza. Partea cu lupta unui singur ins cu o armata intreaga este inca posibila dar din fericire si evitabila. Eroul nostru are in sfarsit posibilitatea sa fuga din fata a orice si oricine. Ca doar n-o sa fie un asasin o versiune renascentista de Jet Li. Cersetorii si leprosii au disparut...au fost inlocuiti cu menestreli - menestrelii circula in haite si au acelasi look si voce. Este de departe cel mai prost aspect al jocului dar se poate scapa usor de ei cu o mana de monede. Misto ideea, trebuie sa recunosc. Carausii din pacate exista in continuare, cu tot cu lazile lor fragile si cu inteligenta unui pestisor auriu.

Astea fusesera aspectele care ma deranjasera cel mai tare la primul joc, si trebuie sa recunosc ca majoritatea au fost inlaturate sau imbunatatite.

Acum povestea. In prima parte era asa...Desmond Miles, un tip din secolul 21 e luat prizonier de niste oameni care aparent fac experimente pe el. In realitate este prins intre un razboi antic dintre ghilda Asasinilor si ordinul Templier, care dateaza din Evul Mediu si pana in prezent. Desmond este urmasul unei puternice linii de asasini si isi viziteaza amintirile stramosilor sai impregnate in ADN-ul sau cu ajutorul unei masini - Animus (care in latina inseamna suflet, pretty cool, huh?).
Asadar primul joc se invartea in jurul amintirilor stramosului Altair din Orientul Mijlociu.

A doua parte se concentreaza pe Italia Renascentista. Scapat din mainile templierilor, Desmond acceseaza noi amintiri pentru a putea capata cunostintele si abilitatile stramosilor lui. Il acceseaza pe Ezio de Auditore, un tanar din Florenta al carui tata fusese el insusi un asasasin (au scos si un film de scurt-metraj cu tatal asta). Povestea imi da senzatia ca seamana cu un fel Zorro (ala cu Banderas si Catherine Zeta-Jones) - tatal si fratii sunt ucisi, eroul cauta si gaseste razbunare devenind un asasin desavarsit si omorand pe toti cei responsabili pana-si da seama ca exista o conspiratie la nivel inalt si ca taica-su era doar un mic pion in intreaga ecuatie. M-ati pierdut? Bine.

Spuneam ca jocul e mult mai bine structurat, povestea e decenta, astfel incat face ca totul sa nu duca la plictiseala. Misiunile principale sunt interesante si diferite. Problema e ca jocul pune mai mult baza pe puzzle-uri si platforming - dorind din tot sufletul sa fie o fuziune de Prince of Persia cu Splinter Cell. Dar din nou o spun - Assassin's Creed nu are sistemul de platforming din Prince of Persia. PoP e o capodopera la capitolul asta, AC doar o copie ieftina (producatorii sunt aceiasi). Nu merge la fel de lin, intuitiv si spectaculos, motorul de miscari si interactiuni are multe defecte si asta duce la multe momente de frustrare.

S-a introdus si un sistem de comert prin care eroul isi imbunatateste echipamentul. Asta cel putin pana cand capata acces la o armura antica - cea mai buna din joc - de-acolo e lipsit de griji in ceea ce priveste protectia, mai trebuie doar atentie in timpul misiunilor - sa mori dupa ce ai luat armura aia este aproape imposibil. Mi s-a parut interesanta integrarea prostituatelor, hotilor sau mercenarilor ca elemente ajutatoare pentru Ezio, pentru a putea fenta mult mai usor garzile care stau intre el si tinta, ce nu mi-a placut a fost sistemul de stare. Modul in care poti sa atragi atentia asupra ta nu functioneaza la fel de bine ca atunci cand vrei sa intri in anonimat. Si viceversa. Dar per total, sistemul de stealth merge mult mai bine decat in prima parte.

Voice-actingul e hilar, mi se pare ca accentul italienesc e foarte fals, desi sunt si pasaje intregi vorbite in italiana, nu-mi suna mie veridic (eu fac spaniola la scoala :-D ). Design-ul oraselor e senzational. Nu stiu cat de fidele sunt reproducerile dar nu conteaza. Arata incredibil. Milano, Florenta, Venetia - sunt vedetele din joc. Mai sunt si alte locatii dar categoric astea trei tin capul de afis. Faptul ca m-am putut catara in varful domului din Florenta si al celui din Milano a fost genialitate pura! Simpatice si aparitiile unor personaje faimoase al vremii - Leonardo Da Vinci sau Nicollo Machiavelli. Daca dati cautari pe net veti mai recunoaste si alte figuri - Caterina Sforza sau Lorenzo de Medici .Zborul cu prototipul lui Da Vinci mi s-a parut insa tratat cu superficialitate desi a fost amuzant.
Sunetul e ok, nu se remarca dar nu se comporta rau. Muzica are darul sa fie alterta si sa se integreze bine in actiune.

Grafica este iarasi foarte reusita, pastreaza motorul din prima parte dar arata mult, mult mai bine - chiar n-am ce reprosa aici. Practic in afara de tampeniile alea din sistemul de platforming, nu stiu ce i s-ar putea reprosa jocului. Se pune in discutie cat de buna e povestea si realismul din anumite situatii, dar deja uitam faptul ca...vorbim de un joc pe calculator.

In concluzie, da! Bun! Mai bun ca primul, si nici primul n-a fost de lepadat. A meritat efortul crackerilor!

Nota 9/10

3 comentarii:

Razvan spunea...

Nice..Check it out too:www.redeye20.webs.com

RoBBy spunea...

iti spun eu, am fost in italia . milano si firenze si cladirile din vurul domurilor si domurile in sine sunt identice.nu am ce sa mai zic sunt pana la cel mai mic amanunt. si mai sunt 1 cladire nu asa cunoscuta care apae la sf. jocului. platzo pizzi si mai este si ponte vechio. sunt la indigo.

RoBBy spunea...

frate am scris com si e la numele lu razvan dar este by RoBBy™