duminică, 29 noiembrie 2009

Calmul dinaintea nebuniei

Ce mi se pare foarte ciudat la clasa a 12-a este ca toata lumea se poarta ciudat cu tine, si aici ma refer in special la profesori.

"Ti-ai invatat?"
"Nu."

Miscarea urmatoare ar fi sa-ti dea o nota mica, un pic de morala dar totul se intampla gresit:
Se uita la tine, te studiaza usor speriat de parca ai avea un pistol ascuns sub haina, gata sa-l folosesti daca are de gand sa-ti faca ceva. Isi spune "e a 12-a"...
Si scapi cu fata curata. Cu fata curata si cu o expresie pe fata care nu poate spune decat WTF?!
Cam asa se intampla in majoritatea cazurilor, daca excludem desele excese de nervi ale dirigintei - astea sunt un efect secundar la bunavointa celorlalti.

Si toata lumea invata, dar nu a intrat nimeni intr-o viteza reala. Pentru ca asteptam. Asteptam cu totii sa se intample ceva, sa mai treaca putin timpul, sa mirosim putin pericolul si abia apoi sa fim gata. Hai ca ne mai ocupam de alegeri (nu serios, intre cei doi negrii mititei ramasi care-i mai putin putin afumat?), hai ca mai e putin si vine vacanta, hai ca inca nu m-am decis la ce dau a treia proba (la mine se pare ca e geografia pana la urma), hai ca intai sa ne inscriem la BAC, dar mai am un certificat de dat.

Stam cu totii si asteptam ca timpul sa treaca, sa o luam asa - drept in fata. Unii privesc speriati cand le vorbesti de nebunia care va veni, de parca si-ar dori sa fie a 12-a pentru totdeauna, altii se afunda mai mult in tot felul de scrieri, citiri. Mi-aduc aminte ca faceam si eu asa intr-a 8-a, si practic intreg anul a cam trecut pe langa mine pentru ca pe langa invatatul masiv pe care l-am prestat in semestrul II...in afara de aia nu-mi aduc aminte nimic notabil.
Mi-am zis ca anul asta o sa fac lucrurile diferit.

Nu subestimati examenul, poate fi usor dar poate in acelasi timp sa fie surprinzator. Dar nici nu va afundati in carti in asa fel incat sa cadeti cu totul. Relaxati-va, faceti ce va place, stati cu cine va place, gustati la maxim momentele astea. Tineti cu dintii de orice care odata cu terminarea liceului ar putea sa dispara. Sigur e bine sa gandim matur, la viitor, ce va fi dar hai sa nu lasam prezentul sa treaca pe langa noi, ca in filmul ala cu Adam Sandler cu telecomanda magica cand omul isi dadea pe fast-forward viata pana cand avea sa fie promovat...si a pierdut in felul asta vreo 10 ani. Noi am putea sa pierdem doar un an, dar ar putea fi un an important.
Hai sa asteptam in liniste...fara sa ignoram munca in plus care trebuie depusa...traiti cu mai multa intensitate.

Eu am luat-o usor (poate prea usor, dar se rezolva) cu invatatul. Imi place sa combin totul cu cititul de placere, cu chitara, cu sedinte masive de ascultat muzica, cu jucatul pe PC (imi omor timpul pe un joc genial caruia o sa-i fac review cat de curand), cu filme, cu seriale, cu prietenii. BAC-ul este important, dar si restul sunt poate la fel doar pentru ca ar putea sa nu mai revina dupa aceea.

In alta ordine de idei, va anunt ca au aparut deja 2 dvd-uri live de la Metallica. Nimes - Francais Pour Une Nuit si Orgullo, Passion Y Gloria - 3 Noches En la Ciudad de Mexico. Ambele mi se par pur si simplu geniale, cat de curand le vreau pe sistemul meu audio date cat mai tare! Pana cand imi pun mana pe ele, folosesc YT. Va recomand si voua, daca vreti muzica cantata din suflet cu un public imens pe masura.
Duminica viitoare mergem iar la vot...nu serios, pe cine am putea alege? Lasand subiectivitatea la o parte si replicile gen : comunist, mogul, hot, nenorocit - care e diferenta intre astia doi? Corect. Unul ne-a stresat 5 ani, celalalt nu. Eh, probabil ca daca-l lasam o sa o faca si el. Dar si totusi...inca cinci ani cu taranoiul marinar? Nasol. Nasol de tot.
Eu ma documentez in legatura cu plecatul in strainatate dupa liceu. Anglia, Olanda...astea stau pe lista mea la inceput. Primul pas este sa iau IELTS-ul si apoi putem spune ca intr-adevar trebuie sa ma implic.

E o perioada ciudata, e aproape decembrie si stau imbracat in casa asa cum eram si asta-vara. Toata lumea ma trateaza diferit pentru ca perioada scolara este...diferita. Si toata lumea are in secret (sau pe fata) multe asteptari.
Si eu?
Eu astept. Astept si ma pregatesc...usor, usor.

Just chill a bit!

2 comentarii:

Lola. spunea...

pai si tu in loc sa te bucuri ca scapatzi asa usor,faci "scandal"?? /:) ne esti cu toate [-( :))
amand2 sunt la fel de afumatzi.da'i incolo :-j ca nu e cu nimic mai bun unu' decat altu'.dar va castiga geoana.pentru ca totzi cei 67% care nu au votat cu basescu[parca 33% a avut el,nu??sau aproximativ.in fine.]deci...totzi cei care n'au votat cu el,acum vor vota cu geoana doar pentru a nu iesi basescu.
dude,te admir ca esti asa relaxat si totusi ai capul pe umeri.imi place cum gandesti,dar eu nu cred ca voi putea fii ca tine anul viitor. :-< niciodata nu am putut fi asa...
anyway,succes la bac de pe acuma :)) [o sa'tzi mai spun eu si mai incolo...]

Lola. spunea...

nu* esti cu toate. [scuze.greseala mea.] aman2* [graba asta...]