marți, 11 noiembrie 2008

Cultura generala

Gasisem intamplator pe net un joculet vechi dar dragut care era o replica virtuala de "Vrei sa fii miliardar". E chiar misto, ai cele 3 variante ajutatoare, in cazul in care nu stii, muzica specifica emisiunii, per total mi-am adus aminte cu placere de show-ul pe care-l dadea PrimaTv in urma cu ceva timp.
Am castigat si miliardul, desigur - in mare parte pentru ca intrebarile erau destul de simple, si daca nu stiai raspunsul, foarte posibil il intuiai.

Aceasta micuta experienta in fata computerului s-a interesectat cu ceva ce am observat la propria-mi persoana. Imi dispare tot mai mult interesul in a-mi dezvolta o cultura generala, si nici macar nu-mi dau seama. Desigur, urmaresc programe Discovery dar cam la asta se rezuma tot ce aflu. Raman si acum, fara sa-mi fi dat seama cat am gresit, adeptul frazei - nu e profilul meu, da-l dracului, nu ma intereseaza! - e trist. E chiar foarte trist ca am gandit in felul asta. Desigur, la ce-mi trebuie fizica - da-o naibii, nu e nevoie sa fiu atent. Chimie? Cah, naspa! Biologie, sa se duca...
Bine, nu trebuie nici sa-mi fi batut capul ca un disperat dupa chestiile astea, atata timp cat diriginta fugea dupa mine cu "Homo ludens" (ma refer la anii trecuti). Dar poate un minimum de interes ar fi ajutat un pic. Sa zicem ca daca as fi retinut macar o notiune banala pe lectie, acum as fi fost mai fericit.
Observ ca mai nou, se considera ca daca stii prea multe, esti fraier si prost pentru ca-ti pierzi timpul. S-a ajuns sa nu mai conteze ce stii ci pe cine stii sau cum stii. Si asta e din nou...foarte trist.

N-as spune acum ca plang dupa fizica sau chimie, dar simt o urma de regret ca n-am ramas cu cine stie ce de la materiile astea, de altfel niste subiecte foarte interesante. Ceea ce cred ca mi-a lipsit a fost un profesor indeajuns de "enervant" incat sa ma faca sa-mi placa materia. Ceva de genul asta mi s-a intamplat in clasa a 5-a cand am descoperit istoria sau intr-a 6-a cand am inceput sa invat fel de fel de tari si capitale.
Sunt momente cand noi astia, aflati aproape de 18 ani, simtim ca nu avem nevoie de cateva informatii in plus. Uneori simtim ca nu avem nevoie nici de baza care ni se preda. Sa fie lenea de vina? Sau astia pe care-i tot vedem la tv, care ajung bogati fara sa fie mai destepti decat un catar? Ii luam exemplu, probabil. Oare asta e viitorul? Prost si bogat. Tare mi-e frica sa nu fie unii care sa ramana si prosti si saraci.

Intre timp la scoala se tot pun intrebari in legatura cu greva, in timp ce tezele ameninta sa se apropie (si un examen ECDL, saptamana asta). Stiu ca nu-i frumos ce zic, ca nu e treaba mea sa ma bag peste profesori si problemele lor si yada yada yada...dar mi-ar prinde bine macar o saptamana de vacanta. Uite ca am zis-o!

Niciun comentariu: