luni, 17 noiembrie 2008

Aiureli...politice...aiureli

Maine este 18 noiembrie si mai marii de la noi din liceu se incapataneaza sa nu faca greva. Sindicatul care ne anunta triumfator cu 2 saptamani in urma ca pe 18 va incepe greva generala, acum tace malc.
"Maine programul se va relua normal...bla,bla,bla". Eu maine o sa fiu ascultat la economie. (economia fiind noua mea materie de detestat pe anul asta) - si cand aveam si eu o raza de speranta, puf! Nu mai e greva. Zau si profesorii astia...de cate ori se mai lasa vrajiti de Tariceanu si acolitii lui?
Acum lasand gluma la o parte, vad si aud ca unii intra in greva, altii nu. Nu pot sa nu ma mir - de ce? Ce au ei si noi nu? De ce unii vor sta maine acasa in timp ce altii vor fi ascultati la economie? De ce?
Intre timp, politicienii romani, in care profesorii se incred ca vor primi +50% la salarii, apar pe toti peretii, pe toate masinile, pe toate ferestrele, pe toate gecile (am vazut eu o tanti care avea o geaca cu o poza cu o alta tanti). In sambata care tocmai a trecut, am avut ocazia sa ma plimb prin tot orasul. La geamul meu era un nene care cersea un vot. Pe strazi erau altii si altele, de la toate partidele posibile si imposibile - toti milogindu-se in cel mai jenant mod posibil sa-i voteze poporul.
Sincer, mi s-a facut sila. Nu e penibil ca exista unii care se roaga te tine, cetatean - sa-l votezi si inevitabil sa-l ajuti sa se imbogateasca de pe urma ta (si aici ma refer la cei care muncesc, nu la mine, elev) ? Chiar crede cineva ca unul dintre candidatii astia vor "face bine" tarii?
Dupa accidentul ala oribil de la Petrila, sa vezi cate-un destept de politician dandu-se jos din jeep si transmitand condoleante este cel mai scarbos lucru posibil.

Azi am avut o activitate la scoala in legatura cu "Ziua Tolerantei". Eu am prezentat o chestie cu Martin Luther King. Interesant personaj, abordari curajoase, reprezentativ pentru istoria SUA dar care a sfarsit ca toti cei care au vrut sa schimbe ceva in lumea asta ce poate atat de infecta uneori. L-au impuscat. Simplu, ireversibil. King, de culoare fiind, a luptat pentru cei ca el, pentru egalitate si corectitudine. Albi, negri, galbeni - sa fie toti la fel. Nu a reusit el pana la capat, dar datorita activitatii lui totul a fost mai prielnic. Afro-americanii au obtinut drepturile sociale si cel putin la nivel teoretic sunt egali cu ceilalti cetateni din SUA.
Coincidenta sau nu, de 2 saptamani deja, Barrack Obama este presedintele SUA. Ah, si respectivul este si negru. Premiera absoluta, fara precedent! Toata America era incredibil de entuziasmata, si oricine ar fi fost...au asistat la un moment istoric. Inclusiv eu ma bucur ca am avut ocazia sa prind un astfel de moment. Dar oare votul americanilor a fost sincer?
Un scurt exemplu...in SUA, daca exista un post de lucru pe care se "bat" un alb si un negru cu abilitati relativ egale, atunci angajatorul il va alege pe negru de teama sa nu discrimineze. Si se ajunge la asa-zisa "discriminare-pozitiva". Asa cum tot elevii de culoare au locuri special-destinate in licee sau facultati sau cum in Romania, exista un loc rezervat elevilor rromi in licee. Intr-un fel, de teama sa nu discriminezi minoritatea, sistemul ii discrimineaza pe ceilalti. Fugi de o chestie si dai de alta, asta e.
Acum poate ce o sa sugerez eu este aberant. Foarte posibil. Dar s-a gandit cineva ca Obama a fost ales tocmai din teama americanilor de a nu discrimina? Aceeasi stare de "discriminare-pozitiva" ar fi putut aparea si aici. Spre exemplu daca McCain ar fi fost ales, puneti pariu ca s-ar fi gasit cineva de pe planeta asta sa spuna ca americanii sunt rasisti? Si cine ar fi putut sa contrazica chestia asta? Ganditi-va ce situatie dificila ar fi fost. Desigur poate e aberant ce spun...

Nu cred ca voturile au fost sincere. De ce? Pentru ca mi-e greu sa cred ca dupa 50 de ani, oamenii care arestau femei de culoare pentru ca nu cedau locurile in autobuz albilor, au decis acum sa-si urmeze inima si sa voteze cu cel mai bun. Mi-e greu sa cred asta. Desigur, Obama e un bun orator. O fi si inteligent si asa mai departe. O fi fost alegerea mai buna, fiind mai potrivit ca McCain dar nu cred in onestitatea americanilor, in dorinta lor de a arata ca in tara lor este posibil orice, ca visele pot fi implinite si toata poliloghia aia lacrimogena. Se gandesc doar la aparente si la cum sa mai pacaleasca restul lumii ca ei sunt cei mai tari.
Politica e in general o mare minciuna. Atat la noi cat si la ei.

In ceea ce-l priveste pe Obama, el e simpatic, dar nu ar putea face o dezbatere care sa concureze cu asta :


Peace yo!

Un comentariu:

Anonim spunea...

Eu iti inteleg supararea, nici mie nu mi-ar fi convenit sa ma asculte la economie cand ar fi putut face greva :)))