marți, 8 iunie 2010

The Irons Are Up !


<
Asculta mai multe audio Muzica

 A doua mea trupa preferata dupa 'Tallica se pregatesc sa scoata cel de-al...stati ca trebuie sa numar...15-lea! album de studio. Iron Maiden, care vor concerta (din pacate) in Romania la Cluj-Napoca pe 15 august. Zic din pacate pentru ca nu voi ajunge sa-i vad si este nedrept. Anyway, astazi veteranii britanici au scos un prim single. De fapt nu stim daca va fi single, dar este prima piesa dezvaluita.

El Dorado ii spune si inca de la prima auditie mie mi-a sunat 100% a Maiden. Intro-ul e foarte interesant, cu un avalgam de instrumente de unde am putut descifra pasajul de inceput din Wasted Years. E ca si cum piesa asta face o calatorie in timp cu ascultatorul. Sau cel putin asa percep eu. Apoi intra in scena bass-ul monstruos al lui Steve Harris. Am ascultat la sistemul 5.1 cu subwooferul dat la medium si efectiv simteam cum imi bate in piept. Frumos riff la bass! Apoi intra si chitarile.
Mai departe n-as indrazni sa zic ca piesa e prea grozava. Bruce Dickinson canta exceptional ca de obicei dar nimic foarte catchy, n-am retinut nici macar un vers dupa un numar decent de auditii si asta e aiurea pentru ca Maiden au printre cele mai populare pasaje lirice din muzica metal. Solo-urile la chitara impartite intre cei trei chitaristi - Dave Murray, Adrian Smith si Janick Gers suna bine, dar asta nu mai e o noutate, toate solo-urile Iron Maiden suna bine.

Dar s-ar putea sa devina plictisitoare - are 6 minute si da senzatia de repetitie. Versurile sunt clasicul stil al bassitului Steve Harris, multa poezie epica, asa cum fac multe piese de la ei si El Dorado spune o poveste. Nu ma deranjeaza cantecele lungi absolut deloc dar cred ca ar fi sunat mai bine daca ar fi avut o strofa mai putin sa zicem. Un alt aspect interesant mi s-a parut tonul chitarilor (na, acum sunt un guitar geek, am inceput sa remarc lucruri de genul asta) care este mult mai gros, ragusit si agresiv decat ce am auzit pana acum la Maiden, ei de obicei fiind caracterizati printr-un ton mai melodios si mai bland per total.

Noul album va fi intitulat The Final Frontier si nu stiu exact ce sa cred despre cum va fi. Nu sunt mare fan al albumelor noi de la Maiden, poate cu exceptia lui Brave New World care a marcat revenirea lui Bruce Dickinson in trupa. In rest, urmatoarele doua nu m-au convins prea tare cu exceptia a maxim 2-3 piese. Cu toate astea, Maiden raman o trupa buna, cu un sunet care ramane fidel genului trupei dar care nu uita sa se modernizeze odata cu anii.

Up The Irons sa fie!

P.S. Am uitat sa zic ca imi place cover-ul si ca e misto cum Eddie (mascota-zombie) a plecat in spatiu. Da, artwork-urile de la Maiden ruleaza! \m/

Niciun comentariu: