luni, 12 ianuarie 2009

Muzica in 2008

M-am gandit sa notez ce muzica am ascultat eu in 2008... Nu sunt genul care sa incerce multe albume, mai mult pun accentul pe melodii. Daca intr-adevar imi place trupa, atunci incep sa iau si albumele.

Fara vreo ordine anume, as putea sa enumerez asa :

Metallica - Death Magnetic - Album care l-am asteptat de...cativa ani presupun. A aparut si mi-a placut, de fapt inca imi place - foarte mult. Am scris o groaza pe tema lui, deci n-are rost sa ma mai lungesc - ideea e ca e super!

Bullet for My Valentine - Scream Aim Fire - Baietii astia sunt o surpriza foarte placuta pentru mine, pentru ca genul lor de metal mai modern(metalcore or whatever), este printre putinele pe care-l diger la maxim in momentul asta. De mentionat ca prin albumul asta am ajuns si la The Poison - debutul lor. Desi si ala e destul de bun, nu se compara cu SAF, din simplu motiv ca acesta e mai rapid, mai agresiv, mai metalic, mai lipsit de chestii cheesy. Piese de referinta - Scream Aim Fire , Waking the Demon , Eye of the Storm , Hearts Burst Into Fire.

Guns N'Roses - Chinese Democracy - Unii il injura, altii il adora, mie mi-a ramas indiferent. E drept ca de la data aparitiei lui si pana acum, am devenit mai putin ostil fata de el. Are cateva melodii ok, e creativ,muncit, heavy, melodios - dar degeaba...ii lipseste spiritul. Cincisprezece ani inseamna prea mult...Il ascult ocazional dar pur si simplu nu merge amestecat cu albumele vechi, nu se integreaza acolo, ba parca uneori si deranjeaza. Pur si simplu trebuie luat ca pe un album al unei alte trupe. Nu e in niciun caz G'NR.

Nickelback - Dark Horse - O surpriza foarte, foarte, foarte placuta! Desi imi placuse All The Right Reasons (2005) ma enerva ca avea prea multe balade, ba mai mult - toate cu videoclip si date pe MTV la gramada cu Coldplay si Tokio Hotel. Dark Horse parca-si mai spala din pacate la capitolul asta. Fiecare cantec e incredibil de individual, vorbeste ca pentru sine si nu sunt piese care sa se piarda pe parcurs. Ca stil, nimic de comentat. E Nickelback, si asta ar trebui sa spuna totul. Un hard-rock de toata frumusetea, caracterizat prin niste riff-uri foarte inspirate si un solist destul de talentat. Ba un cantec se apropie incetisor de heavy-metal si altul de (ha! cat de tare) reggae. Piese foarte misto - toate! Hai cu o vizita in Romania, baieti !

Trooper - Rock N'Roll Pozitiv - Desi imi plac, au o problema parca in a lega un album care sa fie 100% enjoyable. Cum s-o spun mai pe romaneste...Iei un album de-al lor si incepi si asculti, dar parca nu poti sa mergi pana la capat. Simti ca trebuie sa schimbi cu altceva. Daca ar fi sa aleg ce mi-a placut cel mai mult ar fi... Old School Baby, Moartea Alba, Rock N'Roll, Inapoi.

AC/DC - Black Ice - Aparent, cel mai vandut album rock al anului. Yeah, whatever dude. Din nou, imi plac foarte mult, sunt fan, ii vreau in Romania - dar sa fim seriosi, albumul asta are o mare problema! Luati o melodie (oricare) de pe Black Ice si asezati-o in orice album de la Back In Black(1981) pana in prezent. Daca observati vreo diferenta, sa-mi spuneti si mie. Riff Angus Young - acompaniament celelalte instrumente - niste versuri destul de ieftinute de la vocea neschimbata(asta chiar nu e un lucru rau) a lui Brian Johnson. Ok, si multiplicati asta de 15 ori...there you go - Black Ice! In afara de Rock N'Roll Train nu am avut chef sa ascult si alte piese de mai multe ori - cu cea mai mare parere de rau. E prea monoton pentru mine.

As mai fi putut mentiona si noile albume de la Dragonforce, Motorhead, Lauren Harris (ha, ha, hai ca a fost buna gluma), Mircea Baniciu (chiar daca este un soi de Best Of) si alte cateva - dar de ce sa mint...nu le-am ascultat integral.

Niciun comentariu: