luni, 31 august 2009

Fotbalul - spectaculos intr-o clipa, jenant in urmatoarea

In dimineata asta am descoperit si eu ca de fapt august are 31 de zile. Deci ar mai fi inca o zi de vara...desi termometrul meu arata in jur de 25 de grade fata de cele 29 fata de ieri. Toamna ne da tarcoale. Dar ma rog, sa trec la subiect:

Am urmarit foarte surprins saptamana trecuta cum au evoluat o parte din echipele romanesti in competitiile europene - mai exact in Europa League (n-am inteles de ce nu-i mai zice Cupa UEFA, suna mai simplu si e mai greu de confundat cu UEFA Champions League...ma rog). Pe cine de ceva timp nu ma mai satisfacea fotbalul romanesc. Si pe buna dreptate - avand in vedere ca 70-80 % din ce se da la televizor este un scandal si restul vrea sa fie fotbal. In continuare nu inteleg de ce tot apar patronii si actionarii la televizor si ce treaba au ei mai exact cu fenomenul sportiv de trebuie sa li se ceara parerea de trei ori pe zi.

Si dupa ce ca apar prea mult la televizor, majoritatea sunt incredibil de penibili si in mare nu stiu decat sa se planga. Mereu ii fura arbitrii. Dar mereu. Aproape niciodata n-am vazut pe cineva ca a zis - da, sunt un idiot, nu ma pricep la fotbal, dau salarii prea mari la niste mediocrii si efectiv n-avem echipa. Nu. Ei mereu sunt furati.

Dar toata chestia asta se datoreaza presei - au distrus orice ar fi putut fi frumos la sportul asta in Romania. Puteti observa asta peste tot - la televizor (pana si TVR-ul s-a protevizat), in ziare (Gazeta Fotbalului si ProFotbal conduc detasat la penibil) si tot asa. E trist cand niste pseudo-ziaristi fac lozinci de genul "ne pasa de sport - poate prea mult" si ei de fapt tot ce fac e sa disece complet aiurea niste declaratii ale unora care n-ar trebui intervievati atat de des sau vreodata. Putini dintre ziaristii aia mai stiu ce-i ala un tenis, un atletism, un baschet, un canotaj. De fapt am impresia ca nici macar de fotbal nu mai au habar. Doar de scandal si mondenitati.

Dar m-am mai plans de multe ori pe tema asta. Oricum nimeni nu realizeaza, si sunt mii de oameni care se complac. Le place ce vad in presa - nu le pasa de altceva decat de mizeria de fotbal.

Mi s-a parut totusi interesant cum au jucat echipele romanesti pentru Europa League. In special Dinamo, am fost foarte suprins in privinta lor. Dupa ce ca nu au cu adevarat o echipa, ci doar niste jucatori cu poate prea multe ifose si prea multi bani, mai erau si cu moralul la pamant dupa ce cretinii aia intrasera pe teren. Au pierdut in tur, acasa cu 3-0. Dar ce au facut in retur mi se pare de-a dreptul remarcabil. Sa egalezi la 3 in deplasare si sa reusesti sa bati la penalty-uri este cu adevarat ceva greu de atins. Nu vorbim de nivelul adversarului. Pana la urma era aceeasi echipa care le daduse doua goluri in tur. Revenirea a fost spectaculoasa si de mult n-am mai simtit un asa entuziasm in legatura cu o echipa romaneasca. Sigur, Slovan nu sunt niste giganti in fotbalul european, dar in tur fusesera indiscutabil mai buni! Castigasera...Dinamo a aratat ca desi n-are echipa, are un pic de orgoliu si atitudine. Si a fost indeajuns incat sa ofere o mare surpriza.

CFR, Steaua, Timisoara (indirect din UCL) au mers si ele in grupele competitiei. Si a urmat marele si eternul derby bucurestean asa cum nu se plictisesc niciodata cliseisticii astia din presa sa numeasca duelul dintre Steaua si Dinamo. Am facut marea greseala sa ma uit. Am fost de-a dreptul dezamagit si scarbit din nou. Prea putin fotbal si prea mult judo. Cel putin asta am vazut eu, ca odata la 2-3 minute jucatorii celor doua echipe se ciocneau in cele mai stupide faulturi posibile. Urat - urat de tot. Nu stiu de ce ar fi meritat vreuna dintre ele sa castige - daca ar fi fost posibil, n-as fi dat puncte la nimeni la cat de urat au jucat. A fost chiar jenant comparat cu ce facusera ambele echipe la mijlocul saptamanii.

Transmisia...transmisia a fost si mai mizerabila. Inteleg ca e criza si probabil ca astia de la Antena cu tot cu GSP-ul lor sunt morti de foame, dar e aproape imposibil sa te uiti la un meci cand vezi zeci de animatii publicitare dansand pe ecran, plus bara aia neagra unde Maricica ii spune lui Viorel sa o sune dimineata si ca ea tine cu Rapid, desi la tv se joaca altceva. Vreau sa vad eu la o televiziune din strainatate, la un mare derby asa cum se vrea duelul asta - o astfel de transmisie. In plus, am observat ca e prea greu pentru astia de la grafica sa puna si ei rezultatul intr-un colt de ecran sa stii eventual cine joaca si cat naibii mai e scorul. Dar cum e mai bine, sa fii penibil sau sa fii eficient?

Am trait pentru cateva zile cu impresia ca poate fotbalul romanesc se schimba, prin mici surprize ca cele produse saptamana trecuta. M-am inselat. E acelasi namol, aceeasi mizerie. Din pacate, nu cred ca se va schimba prea curand.

Dar exista si lucruri mai bune pe lumea asta. Mai are putin si incepe US Open-ul si Rafael Nadal revine! Vamos Rafa!

Niciun comentariu: